Πέμπτη 2 Νοεμβρίου 2017

Το μέλλον της Αιτωλοακαρνανίας «έρχεται» μέσω των Logistics!

Άκρως ενδιαφέρουσα ημερίδα από το ΤΕΕ

Το πρώτο βήμα για την εγκαθίδρυση των logistics στην Αιτωλοακαρνανία πραγματοποιεί το τοπικό ΤΕΕ με την διοργάνωση σχετικής ημερίδας! Μέσα από την εκδήλωση, η οποία θα γίνει με την συνεργασία της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, θα αναδειχθεί από το master plan της εταιρείας, ο ρόλος της γεωπολιτικής θέσης της Αιτωλοακαρνανίας, αλλά και η ανάγκη αξιοποίησης του Πλατυγιαλίου ως κόμβο διατοπικών μεταφορών.

Στην εκδήλωση οι άνθρωποι της Ελληνικής Εταιρείας Logistics θα αποκαλύψουν στοιχεία που θα αποτελέσουν «οδηγό» για την Αιτωλοακαρνανία, καθώς, οι προοπτικές ανάπτυξης είναι τεράστιες, ενώ ανοίγονται και παράλληλες προοπτικές για την Αιτωλοακαρνανία και την ανάπτυξή της.
Ο Αντιπρόεδρος του ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας Παναγιώτης Ψυλλιάς μιλώντας στη «Σ» για την ημερίδα, τις στοχεύσεις της, τις προοπτικές του νομού μέσα από τα logistics και την αρχική ιδέα για την διοργάνωση της εκδήλωσης τόνισε:
«Η ιδέα για να γίνει η ημερίδα αυτή στο Αγρίνιο αποτελούσε για το ΤΕΕ σκέψη εδώ και περίπου 3 χρόνια, παρακολουθώντας την εξέλιξη και το ρυθμό ανάπτυξης των διακομιστικών κέντρων σε όλη την Ελλάδα. Η Αιτωλοακαρνανία πρέπει να αδράξει την ευκαιρία να καταστεί διαμετακομιστικός κόμβος (Logistic Hub) για να προσελκύσει επενδύσεις ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα, καθώς η συμβολή του κλάδου της εφοδιαστικής αλυσίδας στην Ελληνική Οικονομία αντιστοιχεί στο 11% του ΑΕΠ με τη συνολική αξία της «πίτας» να αγγίζει περίπου τα 25 δις. με το 55% να προέρχεται από εμπορία – μεταποίηση – παροχή υπηρεσιών».
Η εταιρεία Mc Kinsey σε μελέτη που έκανε για λογαριασμό του ΣΕΒ, ανέφερε ότι η δημιουργία περιφερειακών διαμετακομιστικών κόμβων, τόσο διαμετακομιστικής/trans- shipment, όσο κι εμπορευματικής πύλης /gateway θα αποτελέσει δυνητικό πόλο ανάπτυξης για τα επόμενα χρόνια. Η χώρα μας διατρέχεται από μια εκ των τριών σημαντικότερων διηπειρωτικών θαλάσσιων διαδρομών με πάνω από 24εκατ. TEUs (Twenty food equivalent unit – ένα TEU ισοδυναμεί με ένα τυποποιημένο εμπορευματοκιβώτιο μήκους 20 ποδών).
psilias
Ο Αντιπρόεδρος του ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας Παναγιώτης Ψυλλιάς
Υπάρχει ανάγκη για μια συνολική εθνική στρατηγική μεταφορών, εκσυγχρονισμού κι αξιοποίησης των υποδομών (συνδυασμός αυτών), καθώς υπάρχει υστέρηση στο κομμάτι του Σιδηρόδρομου για τη μεταφορά εμπορευμάτων. Τα οδικά δίκτυα από την άλλη είναι ιδανικά αλλά σε σχέση με το σιδηρόδρομο δεν είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος μεταφοράς. 
Παράλληλα, είναι ώριμο το τοπίο για πολιτική βούληση με στόχο την ανάδειξη του τομέα των συνδυασμένων μεταφορών σε Εθνικό Αναπτυξιακό Πόλοαντίστοιχου του Τουρισμού. Πολύ σημαντικό κομμάτι που ανακύπτει μέσα από τα logistics είναι οι νέες θέσεις εργασίας, η εξειδίκευση και οι νέες τεχνολογίες, καθώς, πρόκειται για ολόκληρη επιστήμη πλέον» ανέφερε ο κ. Ψυλλιάς, ο οποίος μιλώντας ειδικότερα για την Αιτωλοακαρνανία σημείωσε:
«Οι λιμένες αποτελούν σημαντικούς κόμβους των εφοδιαστικών δικτύων (το άλλο Internet). Η χώρα μας, αλλά και η Αιτωλοακαρνανία ειδικότερα λόγω της γεωγραφικά κομβικής θέσης της επιβάλλεται να εκμεταλλευτεί ένα λιμένα σαν το Πλατυγιάλι. Η μεταφορά εμπορευμάτων ακτοπλοϊκώς και η μεταφόρτωσή τους σε σιδηρόδρομο (container blocks) αποτελεί μια συνηθισμένη πρακτική σε όλο τον κόσμο και γιατί να μην αποτελέσει το ίδιο και στο νομό μας. Πρέπει να υπάρξουν κίνητρα για τις βιομηχανίες, τα εργοστάσια, άλλα και πιο μικρές παραδοσιακές μονάδες, ώστε να αναπτύξουν έναν πιο ευέλικτο σχεδιασμό. Θα πρέπει να πάψουν να σχεδιάζουν τις επιχειρήσεις τους μυωπικά ως απομονωμένη οντότητα (συνήθως παρασυρόμενες από τα κίνητρα εγκατάστασης σε συγκεκριμένες περιοχές) αλλά ως κόμβο διεθνοποιημένων δικτύων εφοδιασμού. Τα Agrologistics θα μπορούσαν να αποτελέσουν την στρατηγική Logistics του νομού μας. Με αυτό το τρόπο δίνοντας στον αγροτικό κόσμο ένα δίκτυο μεταποίησης – συσκευασίας – αποθήκευσης και διανομής, δηλαδή όλη την εφοδιαστική αλυσίδα έτοιμη- όλο το δίκτυο, θα είναι δυνατή η καθολική επανεκκίνηση του πρωτογενούς τομέα».
Τα πλεονεκτήματα των αποδοτικών υπηρεσιών Logistics είναι κατά πρώτον η μείωση του μεταφορικού κόστους των αγαθών και κατά δεύτερον η διατήρηση της ποιότητας των προϊόντων λόγω των ποιοτικών υπηρεσιών Logistics. «Η συγκυρία της ύπαρξης της Ιόνιας Οδού, του λιμανιού του Αστακού, του Αεροδρομίου του Ακτίου (για μεταφορές) δίνει στην Αιτωλοακαρνανία μεγάλο γεωπολιτικό πλεονέκτημα ύψιστης στρατηγικής σημασίας. Η έλλειψη σιδηροδρόμου είναι μειονέκτημα, αλλά κάποια στιγμή πρέπει να κατασκευαστεί ένα σύγχρονο δίκτυο με πρόσβαση στο λιμάνι του Αστακού. Μια καλή πρόταση θα ήταν και η κατασκευή στο Αντίρριο, στο παλιό εργοτάξιο της Γέφυρας του Ρίου – Αντιρρίου, ενός σταθμού μεταφόρτωσης από πλοία σε τρένα με στόχο τις συνδυασμένες μεταφορές εμπορευμάτων προς το βορρά. Σίγουρα ο σιδηρόδρομος αποτελεί μεγάλο έργο και με χρόνο υλοποίησης, αρκετά μεγάλο, αλλά κάποια στιγμή πρέπει να ξεκινήσει και να διεκδικηθεί από εμάς. Είναι μεγάλη η ανάγκη για χωροθέτηση και καθορισμό χρήσεων γης, δημιουργία επιχειρηματικών πάρκων και ΒΙΟ.ΠΑ. στο νομό» υπογράμμισε ο κ. Ψυλλιάς, ο οποίος συμπλήρωσε πως «η λειτουργία του λιμανιού του Αστακού ως logistic hub θα συμβάλλει θετικά στην αποσυμφόρηση των υπαρχόντων υποδομών ανά την Ελλάδα».
Μάλιστα ο Αντιπρόεδρος του ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας, έδωσε και συγκεκριμένο παράδειγμα: «Μια πρόσθετη ημέρα που απαιτείται για την ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών που σχετίζονται με το εμπόριο μειώνει των όγκο των εξαγωγών κατά περίπου 4%. Με άλλα λόγια, μια πρόσθετη μέρα που το εμπόρευμα βρίσκεται σε αναμονή σε ένα λιμάνι έχει αρνητική επίπτωση στις εξαγωγές της χώρας. Στην Ελλάδα λόγω των ελάχιστων υποδομών και τις συμφόρησης των μεγάλων υποδομών (Αθήνα , Θεσσαλονίκη) απαιτούνται από 14 έως 20 ημέρες για την ολοκλήρωση των διαδικασιών εξαγωγής εμπορεύματος. Το προαναφερόμενο, αναλύεται σε 8 με 14 ημέρες για την συμπλήρωση των απαιτούμενων εγγράφων, 2 ημέρες για των εκτελωνισμό, 2 ημέρες χερσαίας μεταφοράς προς τον λιμένα εξόδου και 2 ημέρες παραμονή στον λιμένα εξόδου. Άρα χρειάζεται καθετοποίηση των logistics».
Η ημερίδα που φέρει τον τίτλο: «Αιτωλοακαρνανία – Τα Logistics στην περιφέρεια – «Το όραμα και η Πράξη» θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 10 Νοεμβρίου στο ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας στο Αγρίνιο στην οδό Πάνου Σούλου 11 στις 11.30 το πρωί.
Κων/νος Χονδρός για την εφημερίδα «Συνείδηση»

Δεν υπάρχουν σχόλια: