Σαν πρωταγωνιστές σε ταινία φαντασίας είχαν νιώσει πολλοί Αγρινιώτες τον Οκτώβριο του 2015 μένοντας εντυπωσιασμένοι όταν αντίκρισαν στο κέντρο της πόλης, να κάνει βόλτες ένα διαφορετικό, αλλά συνάμα ελκυστικό όχημα.
Ο λόγος για αυτοκίνητο που κινείται με ηλιακή ενέργεια το οποίο είχαν κατασκευάσει φοιτητές του Τμήματος Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων που εδρεύει στο Αγρίνιο.
Σήμερα, τρία περίπου χρόνια μετά, οι φοιτητές του τμήματος με την καθοδήγηση του καθηγητή τους Φραγκίσκου Κουτελιέρη, βρίσκονται στην πρώτη φάση υλοποίησης ενός έτερου μεγαλόπνοου σχεδίου που αφορά αυτοκίνητο για ΑμεΑ που θα κινείται με ηλιακή ενέργεια.
Ο χρήστης του οχήματος θα έχει την δυνατότητα να επιβιβάζεται σε αυτό χωρίς να κατεβαίνει από το αμαξίδιό του, κάτι που δεν έχει δημιουργηθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο, σε συνάρτηση πάντα με την τεχνολογία του συγκεκριμένου οχήματος.
Ο Αναπληρωτής Καθηγητής Μαθηματικής Προσομοίωσης Περιβαλλοντικών Συστημάτων Φραγκίσκος Κουτελιέρης αναφέρει στη «Σ»: «πρόκειται για την εξέλιξη του τετράτροχου ηλιακού οχήματος για χρήση από άτομα με ειδικές ανάγκες. Θα υπάρχει μια βάση, μια πλατφόρμα, η οποία θα είναι μεταβλητού ύψους, θα ρυθμίζεται μέσω πεπιεσμένου αέρα που θα διοχετεύεται σε έμβολα, αποθηκευμένος μέσα στο σασί του οχήματος, ενώ οι αντλίες θα παίρνουν κίνηση ηλεκτρικά από τηλεχειριστήριο που θα έχει ο χρήστης μαζί του.
Μέσω της διαδικασίας αυτής το όχημα θα μπορεί να πάρει το ύψος που επιθυμεί ο χρήστης, ώστε να μπορεί να επιβιβαστεί στο όχημα χρησιμοποιώντας το αναπηρικό αμαξίδιό του και στη συνέχεια να ανεβαίνει όσο ψηλά χρειάζεται για να κινείται σε δρόμο κάθε μορφής, ακόμη και σε κακοτράχαλο χωματόδρομο.
Το όχημα αυτό δεν έχει δικά του καθίσματα, αφού στην θέση των καθισμάτων θα εισέρχεται το αναπηρικό αμαξίδιο και θα «κλειδώνει» για την ασφαλή μετακίνηση του οδηγού του, ενώ θα έχει και την δυνατότητα περιστροφής του αμαξιδίου.
Το όχημα οδηγείται με το χειριστήριο και δεν διαθέτει πεντάλ φρένων, καθώς είναι ηλεκτρικά. Η τελική ταχύτητά του θα είναι τα 49χλμ. Δεν διαθέτει τιμόνι, στρίβει μέσω ειδικών κινητήρων με την κίνηση του χειριστηρίου που θα είναι φορητό. Επίσης, το χειριστήριο αυτό εκτός από την κίνηση του οχήματος θα μπορεί να δώσει «εντολή» να ανοίξουν και να κλείσουν οι πόρτες ή αν χρειάζεται το χειμώνα να θερμαίνεται».
Μία επιπλέον καινοτομία του συγκεκριμένου οχήματος, είναι η επαναφόρτιση του κινητήρα που θα γίνεται με πάνελ, ενώ ταυτόχρονα με μια ελάχιστη μετατροπή θα μπορεί να απευθύνεται και σε άλλα άτομα εκτός από ΑμεΑ, όπως σημειώνει ο κ. Κουτελιέρης.
«Η τεχνοοικονομική μελέτη μας, χωρίς να συμπεριλαμβάνεται η αισθητική του οχήματος, η διαφήμιση κλπ δεν ξεπερνά τα 5.500 ευρώ. Αν παραχθεί σε μεγάλο αριθμό εκτιμούμε πως θα είναι πολύ φθηνότερο. Δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο για τα ΑμεΑ στον πλανήτη» καταλήγει ο κ. Κουτελιέρης.
Κώστας Χονδρός για την εφημερίδα «Συνείδηση»
Ο λόγος για αυτοκίνητο που κινείται με ηλιακή ενέργεια το οποίο είχαν κατασκευάσει φοιτητές του Τμήματος Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων που εδρεύει στο Αγρίνιο.
Σήμερα, τρία περίπου χρόνια μετά, οι φοιτητές του τμήματος με την καθοδήγηση του καθηγητή τους Φραγκίσκου Κουτελιέρη, βρίσκονται στην πρώτη φάση υλοποίησης ενός έτερου μεγαλόπνοου σχεδίου που αφορά αυτοκίνητο για ΑμεΑ που θα κινείται με ηλιακή ενέργεια.
Ο χρήστης του οχήματος θα έχει την δυνατότητα να επιβιβάζεται σε αυτό χωρίς να κατεβαίνει από το αμαξίδιό του, κάτι που δεν έχει δημιουργηθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο, σε συνάρτηση πάντα με την τεχνολογία του συγκεκριμένου οχήματος.
Ο Αναπληρωτής Καθηγητής Μαθηματικής Προσομοίωσης Περιβαλλοντικών Συστημάτων Φραγκίσκος Κουτελιέρης αναφέρει στη «Σ»: «πρόκειται για την εξέλιξη του τετράτροχου ηλιακού οχήματος για χρήση από άτομα με ειδικές ανάγκες. Θα υπάρχει μια βάση, μια πλατφόρμα, η οποία θα είναι μεταβλητού ύψους, θα ρυθμίζεται μέσω πεπιεσμένου αέρα που θα διοχετεύεται σε έμβολα, αποθηκευμένος μέσα στο σασί του οχήματος, ενώ οι αντλίες θα παίρνουν κίνηση ηλεκτρικά από τηλεχειριστήριο που θα έχει ο χρήστης μαζί του.
Μέσω της διαδικασίας αυτής το όχημα θα μπορεί να πάρει το ύψος που επιθυμεί ο χρήστης, ώστε να μπορεί να επιβιβαστεί στο όχημα χρησιμοποιώντας το αναπηρικό αμαξίδιό του και στη συνέχεια να ανεβαίνει όσο ψηλά χρειάζεται για να κινείται σε δρόμο κάθε μορφής, ακόμη και σε κακοτράχαλο χωματόδρομο.
Το όχημα αυτό δεν έχει δικά του καθίσματα, αφού στην θέση των καθισμάτων θα εισέρχεται το αναπηρικό αμαξίδιο και θα «κλειδώνει» για την ασφαλή μετακίνηση του οδηγού του, ενώ θα έχει και την δυνατότητα περιστροφής του αμαξιδίου.
Το όχημα οδηγείται με το χειριστήριο και δεν διαθέτει πεντάλ φρένων, καθώς είναι ηλεκτρικά. Η τελική ταχύτητά του θα είναι τα 49χλμ. Δεν διαθέτει τιμόνι, στρίβει μέσω ειδικών κινητήρων με την κίνηση του χειριστηρίου που θα είναι φορητό. Επίσης, το χειριστήριο αυτό εκτός από την κίνηση του οχήματος θα μπορεί να δώσει «εντολή» να ανοίξουν και να κλείσουν οι πόρτες ή αν χρειάζεται το χειμώνα να θερμαίνεται».
Μία επιπλέον καινοτομία του συγκεκριμένου οχήματος, είναι η επαναφόρτιση του κινητήρα που θα γίνεται με πάνελ, ενώ ταυτόχρονα με μια ελάχιστη μετατροπή θα μπορεί να απευθύνεται και σε άλλα άτομα εκτός από ΑμεΑ, όπως σημειώνει ο κ. Κουτελιέρης.
«Η τεχνοοικονομική μελέτη μας, χωρίς να συμπεριλαμβάνεται η αισθητική του οχήματος, η διαφήμιση κλπ δεν ξεπερνά τα 5.500 ευρώ. Αν παραχθεί σε μεγάλο αριθμό εκτιμούμε πως θα είναι πολύ φθηνότερο. Δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο για τα ΑμεΑ στον πλανήτη» καταλήγει ο κ. Κουτελιέρης.
Κώστας Χονδρός για την εφημερίδα «Συνείδηση»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου