Τα - παντός τύπου - ηλεκτρονικά παιχνίδια μέσω διαδικτύου έχουν «εγκλωβίσει» τους νέους στους υπολογιστές
Μέχρι σήμερα, ήταν αμφιλεγόμενο αν θεωρείται ψυχική νόσος ο εθισμός στο διαδίκτυο, αλλά ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ανακοίνωσε και επίσημα την εξάρτηση από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια ως ψυχική ασθένεια και θα συμπεριλάβειτην διαταραχή αυτή στο νέο εγχειρίδιό του που πρόκειται να εκδοθεί τις επόμενες ημέρες. Ο εθισμός αυτός σχετίζεται με το διαδίκτυο, δηλαδή τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, καθώς πλέον υπάρχουν κυρίως μόνο μέσω διαδικτύου.
Η εξάρτηση από το διαδίκτυο μπορεί να είναι αποτέλεσμα άλλων ψυχικών διαταραχών, όπως κατάθλιψη, αγχώσεις διαταραχές, διαταραχές προσωπικότητας, κοινωνική φοβία κλπ. Όταν μιλάμε για εθισμό στο διαδίκτυο θα πρέπει να μιλάμε για χρονικό διάστημα τουλάχιστον 12 μηνών.
Η Αρετή Μπαζάκα, ψυχολόγος, επιστημονικό στέλεχος του Κέντρου πρόληψης «Οδυσσέας» σχετικά με το θέμα τόνισε στη «Σ»: «ο εθισμός στο διαδίκτυο είναι μια νέα μορφή εξάρτησης. Το διαδίκτυο αποκτά περισσότερη σημασία και μπαίνει σε πρώτη προτεραιότητα στη ζωή του εθισμένου απ’ ότι οι παρέες του και οι καθημερινές του δραστηριότητες.
Όταν μιλάμε για εθισμό στο διαδίκτυο αναφερόμαστε σε άτομα που δαπανούν πολύ χρόνο κατά την διάρκεια της ημέρας στον υπολογιστή τους και πιθανό είναι να αυξάνουν συνεχώς τις ώρες ενασχόλησής τους με το διαδίκτυο.
Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια στο διαδίκτυο αυξάνουν την ευχαρίστηση που νιώθει ο εθισμένος, κι ενώ αρχίζει να συνειδητοποιεί ότι η κατάσταση αυτή του δημιουργεί προβλήματα, αλλά αδυνατεί να το ελέγξει.
Στην Αιτωλοακαρνανία, το 2016 πραγματοποιήθηκε έρευνα από την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας, σε συνεργασία με την εταιρεία ψυχικής υγείας «Διάπλαση» σε λύκεια του νομού και το αποτέλεσμα ήταν πως το 12,7% των μαθητών, φάνηκε να αντιμετωπίζει πρόβλημα εθισμού στο διαδίκτυο.
Το ποσοστό αυτό, βάσει των χαρακτηριστικών της έρευνας, είναι πολύ υψηλό, αφού μιλάμε για συγκεκριμένο αριθμό λυκείων στο νομό, άρα και συγκεκριμένο αριθμό μαθητών. Το δείγμα της έρευνας απ’ όπου προκύπτει πως το ποσοστό είναι μεγάλο, αφορά 474 μαθητές που συμμετείχαν, από τους οποίους οι 188 ήταν μαθητές Α’ τάξης Λυκείου, οι 151 Β’ τάξης και οι 135 Γ’ τάξης, ενώ σχετικά με το φύλο, 214 ήταν αγόρια και 260 κορίτσια».
Υπάρχουν ορισμένες χώρες που έχουν αναγνωρίσει τον εθισμό αυτό ως μείζον πρόβλημα δημόσιας υγείας και ήδη λαμβάνουν μέτρα. Για παράδειγμα, στη Νότια Κορέα η κυβέρνηση έχει απαγορεύσει την πρόσβαση στο διαδίκτυο από τα μεσάνυχτα έως τις έξι το πρωί για ανηλίκους κάτω των 16 ετών.
Στην Ιαπωνία οι χρήστες ακούν ένα ειδικό ηχητικό μήνυμα όταν ξεπερνούν το μηνιαίο όριο ενασχόλησης με τα βιντεοπαιχνίδια, που έχει θεσπιστεί. Στη Βρετανία ο εθισμός σε βιντεοπαιχνίδια αντιμετωπίζεται σε εξειδικευμένες κλινικές.
Κώστας Χονδρός για την εφημερίδα «Συνείδηση»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου