Και φέτος στην περιοχή καταγράφηκε μία από τις υψηλότερες βαθμολογίες σε όλη τη χώρα
Τέλος έλαβε χθες η αγωνία για 104.000 υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων, καθώς αναρτήθηκαν στα λύκεια όλης της χώρας, αλλά και στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας, οι βαθμολογίες των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων.
Φέτος για πρώτη φορά οι καταστάσεις που αναρτήθηκαν στα Λύκεια συμπεριελάμβαναν μόνο τον κωδικό κάθε υποψηφίου και τα βαθμολογικά του στοιχεία ανά εξεταζόμενο μάθημα και όχι τα ονομαστικά του στοιχεία.
Η Νεοελληνική Γλώσσα φαίνεται ότι κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι με περίπου 15% των γραπτών κάτω από τη βάση και λίγο περισσότερο από το 1% να βαθμολογείται με άριστα. Στα Αρχαία Ελληνικά περίπου το 25% πήρε βαθμολογίες κάτω από τη βάση ενώ ποσοστό κοντά στο 4,5% βαθμολογήθηκε με άριστα.
Καλή είναι η εικόνα που παρουσιάζουν σε γενικές γραμμές οι βαθμολογίες των Λατινικών ενώ φαίνεται ότι στη θεωρητική κατεύθυνση η κατάσταση κινείται στο “συν – πλην” με πέρσι, όπως έλεγαν εκπαιδευτικοί καθώς οι βαθμολογίες είναι λίγο καλύτερες και οι θέσεις περισσότερες.
Οι χαμηλές επιδόσεις στα Μαθηματικά φαίνεται ότι επιβεβαιώνουν τις αρχικές εκτιμήσεις για πτώση των βάσεων στη θετική κατεύθυνση, ενώ πτωτική αναμένεται να είναι η τάση και σε περιζήτητες σχολές, ενδεχομένως και στις Ιατρικές.
Καλή είναι η εικόνα που παρουσιάζουν σε γενικές γραμμές οι βαθμολογίες των Λατινικών ενώ φαίνεται ότι στη θεωρητική κατεύθυνση η κατάσταση κινείται στο “συν – πλην” με πέρσι, όπως έλεγαν εκπαιδευτικοί καθώς οι βαθμολογίες είναι λίγο καλύτερες και οι θέσεις περισσότερες.
Οι χαμηλές επιδόσεις στα Μαθηματικά φαίνεται ότι επιβεβαιώνουν τις αρχικές εκτιμήσεις για πτώση των βάσεων στη θετική κατεύθυνση, ενώ πτωτική αναμένεται να είναι η τάση και σε περιζήτητες σχολές, ενδεχομένως και στις Ιατρικές.
Ειδικότερα, στα μαθήματα που αφορούν το 2ο Επιστημονικό Πεδίο (Πολυτεχνεία κλπ) είναι σαφές ότι θα υπάρξει πτώση των βάσεων των υψηλόβαθμων Πολυτεχνικών Σχολών τόσο των κεντρικών Πανεπιστημίων όσο και των Περιφερειακών. Πτώση των βάσεων θα έχουν και οι υψηλόβαθμες Ιατρικές Σχολές του 3ου Επιστημονικού Πεδίου καθώς στην κλίμακα βαθμολογίας 18-20 «άριστα», βαθμολογία που απαιτείται για την εισαγωγή στις Ιατρικές, έχουμε σαφώς μικρότερα ποσοστά από πέρσι.
Στο 2ο(Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες) και 3ο Πεδίο (Επιστήμες Υγείας) αναμένεται πτώση των βάσεων εισαγωγής στα περισσότερα τμήματα και στα υψηλόβαθμα. Πτώση αναμένεται και στο 5οΕπιστημονικό Πεδίο (Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής) η οποία όμως δεν φαίνεται να έχει την ένταση της πτώσης του 2ου Επιστημονικού Πεδίου.
Κι αυτό καθώς στο μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (μάθημα με υψηλό συντελεστή), το ποσοστό των μαθητών που έχουν επίδοση στην κλίμακα της βαθμολογίας 18-20 είναι υψηλότερο από πέρσι γεγονός που φρενάρει την επιρροή που έχουν στην κίνηση των βάσεων οι χειρότερες επιδόσεις στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας.
Για το 1ο Επιστημονικό Πεδίο (Ανθρωπιστικές, Κοινωνικές και Νομικές Επιστήμες) η κίνηση των βάσεων εισαγωγής κρίνεται «θολή». Στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο αναμένονται μικρές αυξομειώσεις των βάσεων εισαγωγής με βασική τάση την πτώση, ενώ για τα Παιδαγωγικά τμήματα που κατανέμονται σε όλα τα πεδία η κίνηση των βάσεων εισαγωγής αναμένεται να είναι διαφοροποιημένη.
Στο 2ο(Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες) και 3ο Πεδίο (Επιστήμες Υγείας) αναμένεται πτώση των βάσεων εισαγωγής στα περισσότερα τμήματα και στα υψηλόβαθμα. Πτώση αναμένεται και στο 5οΕπιστημονικό Πεδίο (Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής) η οποία όμως δεν φαίνεται να έχει την ένταση της πτώσης του 2ου Επιστημονικού Πεδίου.
Κι αυτό καθώς στο μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (μάθημα με υψηλό συντελεστή), το ποσοστό των μαθητών που έχουν επίδοση στην κλίμακα της βαθμολογίας 18-20 είναι υψηλότερο από πέρσι γεγονός που φρενάρει την επιρροή που έχουν στην κίνηση των βάσεων οι χειρότερες επιδόσεις στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας.
Για το 1ο Επιστημονικό Πεδίο (Ανθρωπιστικές, Κοινωνικές και Νομικές Επιστήμες) η κίνηση των βάσεων εισαγωγής κρίνεται «θολή». Στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο αναμένονται μικρές αυξομειώσεις των βάσεων εισαγωγής με βασική τάση την πτώση, ενώ για τα Παιδαγωγικά τμήματα που κατανέμονται σε όλα τα πεδία η κίνηση των βάσεων εισαγωγής αναμένεται να είναι διαφοροποιημένη.
Ο αριθμός των εισακτέων φέτος αυξήθηκε κατά 3.966 θέσεις! Ωστόσο, στην πραγματικότητα η αύξηση των θέσεων στους υποψήφιους τω ΓΕΛ (Γενικών Λυκείων) είναι περίπου 2.000 θέσεις και οι υπόλοιπες 1.866 περίπου θέσεις είναι για τους υποψήφιους των ΕΠΑ.Λ.( Επαγγελματικών Λυκείων).
Ως προς τις επόμενα βήματα, οι υποψήφιοι θα μπορούν να οριστικοποιήσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο επιλέγοντας «Οριστικοποίηση», στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://exams.it.minedu.gov.gr από την ερχόμενη Πέμπτη 5 Ιουλίου. Η προθεσμία για την οριστική υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων λήγει την Δευτέρα 16 Ιουλίου. Από εκείνη την ημέρα και μετά η οριστικοποίηση του μηχανογραφικού δελτίου θα είναι αδύνατη.
Η «Σ» όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, συνάντησε και μίλησε με τους πρώτων των πρώτων του Αγρινίου, οι οποίοι μας ξετύλιξαν σε λίγες γραμμές… τα μελλοντικά τους σχέδια. Σήμερα σας παρουσιάζουμε το α’ μέρος όσων αρίστευσαν και θα ακολουθήσει το β’ μέρος στο φύλλο της ερχόμενης Τρίτης 3 Ιουλίου.
Ο Αχιλλέας Κουτσομπίνας (18.860) 6ο ΓΕΛ τόνισε: «το μυστικό είναι να διαβάζεις με προγραμματισμό καθ’ όλη την διάρκεια του σχολικού έτους. Βασικό κίνητρο είναι ο στόχος που έχεις για να μπορέσεις να συνεχίσεις, ενώ καλό είναι να μην υπάρχει άγχος. Ενδιαφέρομαι για την Σχολή Ικάρων, κυρίως ιπταμένων ή μηχανικών. Συνιστώ στους μαθητές που του χρόνου θα είναι στη θέση μου και θα δίνουν πανελλαδικές να προγραμματίσουν το διάβασμά τους, να βάλουν στόχο χωρίς να τον εγκαταλείψουν παρά τις πιθανές δυσκολίες που θα συναντήσουν στην πορεία τους. Δεν χρειάζεται άγχος. Εγώ δεν είχα άγχος και αυτό με βοήθησε αρκετά».
Η Κωνσταντίνα Κωστοπούλου (18.780) – 4Ο ΓΕΛ σημείωσε: «για να αποδώσεις στις πανελλαδικές χρειάζεσαι διάβασμα χωρίς άγχος και μεθοδικότητα και στη μελέτη και στον χρόνο σου ως προς το πως τον διαχειρίζεσαι. Ενδιαφέρομαι για Νομική Αθήνας κυρίως».
Η Μαρία – Ελένη Παπούτση (18.538) – 2ο ΓΕΛ υπογράμμισε: «ενδιαφέρομαι για Ιατρική, Φαρμακευτική και σχετικές σχολές με την Βιολογία και την έρευνα. Πιστεύω πως καλώς ή κακώς η Γ’ Λυκείου είναι μια χρονιά που θέλει θυσίες και αρκετό διάβασμα, αλλά απαιτούνται βάσεις από τα προηγούμενα χρόνια. Χρειάζεται τύχη και συγκέντρωση και όταν διαβάζεις και όταν γράφεις».
Ο Γρηγόρης Αρκουμάνης (18.368) -5ο ΓΕΛ δήλωσε: «το τακτικό διάβασμα όπως πάντα παίζει μεγάλο ρόλο και ο δεύτερος καθοριστικός παράγοντας είναι η ψυχολογία που έχεις. Παίζει λοιπόν ρόλο το διάβασμα που έχεις κάνει, καθώς αν έχεις κατανοήσει σωστά ότι διάβασες τότε είμαι σίγουρος ότι μπορείς να τα επεξεργαστείς όλα, δεν θα πω ότι μπορείς να τα λύσεις όλα, αλλά σίγουρα τα επεξεργάζεσαι. Ενδιαφέρομαι για την σχολή Χημικών Μηχανικών και πρώτη μου επιλογή θα είναι το Μετσόβιο».
Η Βασιλική Μπιτσώρη (18.222) – Μουσικό Σχολείο επεσήμανε: «ήμουν ένα παιδί που δεν διάβασε μόνο στην τελευταία τάξη του Λυκείου, γιατί ήμουν στο τρίτο επιστημονικό πεδίο και πίστευα πως χρειάζονται βάσεις και από τα προηγούμενα χρόνια. Είναι απαραίτητο το πρόγραμμα και το μεθοδικό διάβασμα και φυσικά χρειάζεται να θυσιάσεις κάποια πράγματα καθ’ όλη την διάρκεια της χρονιάς. Ενδιαφέρομαι για Ιατρική ή Φαρμακευτική, αλλά και το Βιολογικό είναι πολύ καλή σχολή και γενικά με ενδιαφέρει ότι σχετίζεται με την έρευνα».
Η Γιάννα Ζαραϊδώνη (17.717) 5ο ΓΕΛ σημείωσε: «έχω πετύχει τον στόχο μου και είμαι ευχαριστημένη από τον εαυτό μου. Ήταν δύσκολος ο αγώνας μας, αλλά όταν πάνε όλα καλά ανταμείβεται ο κόπος σου. Ενδιαφέρομαι για Ψυχολογία Θεσσαλονίκης. Η διαδικασία των εξετάσεων είναι αγώνας για γερά νεύρα, θέλει πείσμα, ποιοτικό διάβασμα και να πιστεύεις στο στόχο σου. Να μην σταματήσεις ούτε την στιγμή που θα φαίνονται όλα δύσκολα».
Η Σπυριδούλα Σταύρου (17.267) 5ο ΓΕΛ ανέφερε: «θέλω να περάσω Ψυχολογία Θεσσαλονίκης. Για να πετύχεις τον στόχο σου χρειάζεται να διαβάζεις με πρόγραμμα και να μην φεύγεις από αυτό που έχεις στο μυαλό σου. Δεν είμαι από τα παιδιά που δεν έβγαιναν καθόλου. Έβγαινα συχνά. Συμβουλεύω όλους όσους βρεθούν στη θέση μου να διαβάζουν με μεθοδικότητα και να βάλουν ένα στόχο».
Σύμφωνα με την συλλογή των πρώτων στοιχείων, ίσως από τις υψηλότερες βαθμολογίες σε όλη τη χώρα, συγκέντρωσε η Μαριλένα Φαρμάκη με 19.746 μόρια του Μουσικού Σχολείου Αγρινίου.
Κώστας Χονδρός για την εφημερίδα Συνείδηση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου