Τρίτη, 11 Απριλίου 2017

ΤΩΡΑ στις 12 μ.μ. τα εγκαίνια της Πατρών - Κορίνθου - Διαπιστώσεις και εκκρεμότητες που απομένουν

Η φιέστα των εγκαινίων θα γίνει στην Πάτρα,όπου θα δώσει το παρών ο ίδιος πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας

Η γενική εικόνα που αποκομίσαμε χθες στον υπό παράδοση αυτοκινητόδρομο Πατρών-Κορίνθου στη διαδρομή από Πάτρα έως Δερβένι ήταν αυτή μιας εθνικής οδού που ετοιμάζεται να δοθεί σε χρήση μετά από μερικές εβδομάδες.


Συνεργεία βρίσκονταν σε διάφορα σημεία του οδικού δικτύου για να εκτελέσουν παρεμβάσεις χωρίς ιδιαίτερες τεχνικές δυσκολίες. Θα έλεγε κανείς ότι έβαζαν μερικές πινελιές πριν από τα εγκαίνια, αλλά θα επιστρέψουν προσεχώς για να τακτοποιήσουν εκκρεμότητες που θα σημάνουν την ουσιαστική ολοκλήρωση του έργου μέχρι το τέλος Αυγούστου.

«Ανεβαίνοντας» προς Αθήνα και επιστρέφοντας από Δερβένι προς Πάτρα, μεταξύ άλλων, είδαμε-διαπιστώσαμε:
>Το όριο ταχύτητας μετά τον υπό κατασκευή υπερ-κόμβο του Ρίου μέχρι και το ύψος των νέων διοδίων το όριο ταχύτητας είναι 90 χλμ./ώρα.

>Στη συνέχεια το όριο ανέβαινε σημειακά στα 100 χλμ, αλλά δεν τα ξεπερνούσε. Μας ξένισε αυτό γιατί το όριο σε μεγάλους δρόμους, π.χ. στην Εγνατία, είναι στα 130 χλμ. Μια εξήγηση δίνεται στις προδιαγραφές του ασφαλτοτάπητα που καλύπτει ταχύτητες μέχρι τα «100». Μετά το τέλος του καλοκαιριού που είναι προγραμματισμένο να πέσει η δεύτερη στρώση της ασφάλτου, το όριο ταχύτητας θα αυξηθεί.

>Στο ύψος της Παναγοπούλας συναντήσαμε συνεργεία, τα οποία είχαν διευθετήσει την κίνηση των οχημάτων σε άνοδο και κάθοδο στο ένα ρεύμα κυκλοφορίας. Σύμφωνα όμως με τις ανακοινώσεις στελεχών της Πατρών-Κορίνθου αυτό έχει προσωρινό χαρακτήρα, καθώς θα παραδοθεί σε χρήση το τούνελ της Παναγοπούλας μετά από τα σημερινά εγκαίνια.

>Στο ύψος των Καμαρών Αιγίου τοποθετούνταν χθες το μεσημέρι τσιμεντένια στηθαία ασφαλείας στη μέση του οδοστρώματος, που δένουν μεταξύ τους με βίδες και «λαπάτσες» (πρόσθετα μεταλλικά στοιχεία που χρησιμοποιούνται για στερέωση), και θα διαχωρίζουν το ένα ρεύμα από το άλλο. Τα περισσότερα θα παραμείνουν καθώς πληρούν τις προδιαγραφές ασφαλείας και προβλέπονται από την εγκεκριμένη μελέτη. Μεταλλικά θα τοποθετηθούν στις λεγόμενες ζώνες έκτακτης ανάγκης, δηλαδή στην οριογραμμή του βουνού και της θάλασσας.

>Γευτήκαμε αναταράξεις στο οδόστρωμα, στο ύψος του Αιγίου. Σε ορισμένα σημεία συνυπήρχαν παλιότερος και νέος ασφαλτοτάπητας, όπου παρατηρήσαμε μια μικρή υψομετρική διαφορά. Ανεπαίσθητη για τους οδηγούς αυτοκινήτων (εκτός κι αν οδηγείς νυσταγμένος ή έχεις χάσει την προσοχή σου), αλλά ίσως πιο έντονη για τους μοτοσικλετιστές.

>Ο σταθμός διοδίων στα Νικολέικα έχει ετοιμαστεί. Παρ' όλα αυτά δεν έχει γίνει γνωστό μέχρι σήμερα από πότε θα ξεκινήσει η λειτουργία τους (πληρωμή). Εχει ειπωθεί ότι αυτό θα γίνει μετά την πλήρη παράδοση του έργου. Δηλαδή, μετά τον Αύγουστο και όχι συντομότερα;

>Συναντήσαμε κώνους στο ύψος της Ακράτας, του Πλατάνου, της Αιγείρας και του Δερβενίου, αλλά όπως πληροφορηθήκαμε μέχρι αργά το απόγευμα θα απομακρύνονταν από τα συνεργεία.

>Μια από τις παρατηρήσεις μας ήταν πως σε ορισμένα σημεία του νέου αυτοκινητόδρομου τα τσιμεντένια τοιχία έχουν αντικατασταθεί από συρματοκιβώτια (σερζανέτ).

>Ερχόμενοι από Αθήνα προς Πάτρα στο σημείο που δίνεται η δυνατότητα για στροφή δεξιά προς της γέφυρα Ρίου, η σήμανση χρειάζεται να γίνει πιο ευδιάκριτη στους διερχόμενους οδηγούς. Δύο ΙΧ, ένα με αθηναϊκές και ένα με γερμανικές πινακίδες, σταμάτησαν μπροστά μας για να βεβαιωθούν ποιος δρόμος οδηγούσε στην Πάτρα και ποιος στη Γέφυρα.

ΟΙ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΕΣ
Τα σημεία μήκους που θα μείνουν σε εκκρεμότητα μέχρι τον Αύγουστο είναι:
>Το Καμάρι Κορινθίας στον χώρο όπου έχουν αποκαλυφθεί αρχαιότητες.
> Το Δερβένι όπου υπάρχει πρόβλημα με τις απαλλοτριώσεις.
>Οι Καμάρες όπου υπάρχει πρόβλημα με τις απαλλοτριώσεις αλλά και με την ταυτόχρονη εκτέλεση του έργου του νέου σιδηροδρόμου.
>Μοναδική εξαίρεση, συνέχισης των έργων μετά τον Αύγουστο, θα είναι ο υπέρ-κόμβος του Ρίου.

Εδώ η ολοκλήρωση προβλέπεται να γίνει το ερχόμενο φθινόπωρο και πριν τα τέλη του έτους.

Πάντως και στον υπερ-κόμβο του Ρίου, όπως δήλωσε ο υπουργός Υποδομών «στο τέλος Μαρτίου θα λειτουργήσουν οι κλάδοι προς Ιωάννινα και Αθήνα και σταδιακά θα δοθούν και οι άλλοι 6 κλάδοι προς άλλες κατευθύνσεις».
http://www.pelop.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: