Μετά από 10 ολόκληρα χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης και σχεδόν 8 χρόνια μετά την έναρξη της κατασκευής παραδίδεται στην κυκλοφορία το πρώτο τμήμα της Ιόνιας Οδού, το Κουβαράς – Αμφιλοχία μήκους 26χλμ!
Το έργο είναι ζωτικής σημασίας για την Δυτική Ελλάδα, αλλά κυρίως για την Αιτωλοακαρνανία!
Το έργο είναι ζωτικής σημασίας για την Δυτική Ελλάδα, αλλά κυρίως για την Αιτωλοακαρνανία!
Μαζί με το υπάρχον τμήμα, την παράκαμψη του Αγρινίου, δημιουργείται ένας συνεχόμενος αυτοκινητόδρομος 59 συνολικά χλμ. Ιδιαίτερα θετικό στοιχείο είναι ότι τα 59 αυτά χιλιόμετρα δεν θα διαθέτουν σταθμό διοδίων, αν και συνηθίζεται σε κάθε τμήμα να υπάρχει τουλάχιστον ένας σταθμός διοδίων.
Αμέσως μετά αναμένεται να αποδοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα Καμπή – Πέρδικα και Γαβρολίμνη – Κεφαλόβρυσο!
Στην εκδήλωση, εκτός των τοπικών παραγόντων και του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, παραβρέθηκαν και ο Αλέκος Φλαμπουράρης και η Όλγα Γεροβασίλη.
Αμέσως μετά αναμένεται να αποδοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα Καμπή – Πέρδικα και Γαβρολίμνη – Κεφαλόβρυσο!
Στην εκδήλωση, εκτός των τοπικών παραγόντων και του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, παραβρέθηκαν και ο Αλέκος Φλαμπουράρης και η Όλγα Γεροβασίλη.
Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης επισήμανε πως:
«Εδώ και δεκαετίες όλοι γνωρίζουν την εγκατάλειψη της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου, τον εφιάλτη που ζούσαμε εδώ και χρόνια στις οδικές μεταφορές και τις μετακινήσεις και κυρίως οι πολίτες της Αιτωλοακαρνανίας και της Ηπείρου. Ο δρόμος από την Κόρινθο ως το Ρίο και από το Αντίρριο έως τα Γιάννενα θύμιζε μονοπάτι, παρά Εθνική Οδό. Τον Φεβρουάριο του 2015 αναλάβαμε την διακυβέρνηση της χώρας, 9 χρόνια δηλαδή μετά την έναρξη των αυτοκινητόδρομων και δυστυχώς τα μεγάλα έργα ήταν κολλημένα με πλήθος προβλημάτων.
Η Ιόνια Οδός, περίπου 200 χλμ, θα έπρεπε να έχει παραδοθεί εδώ και χρόνια στο σύνολό της. Το Φεβρουάριο του 2015 δεν είχαν ολοκληρωθεί καν οι απαλλοτριώσεις, οι αρχαιολογικές εργασίες και η μεταφορά δικτύων κοινής ωφέλειας. Δώσαμε μάχη σε πολύ δύσκολες συνθήκες, μάχη για την ολοκλήρωση των έργων, παράλληλα με την μεγάλη μάχη της εξόδου της χώρας από την κρίση. Η συνέχιση των πολιτικών των προηγούμενων κυβερνήσεων συνεπάγονταν με την μη ολοκλήρωση των έργων, ενώ οι συνέπειες θα ήταν τραγικές, αρκεί κανείς να σκεφτεί ότι 4 δις εκατ. ευρώ θα τα επιστρέφαμε στην Ε.Ε και πολλά ακόμη σε ρήτρες.
Θα χρειαζόμασταν πάνω από ένα μνημόνιο για τους αυτοκινητόδρομους και τα 5 έργα παραχώρησης. Είναι προφανές πως ήταν και είναι η ολοκλήρωση των έργων τέλος Μαρτίου του 2017. Επίσης, είναι προφανές ότι οι συμβάσεις που παραλάβαμε ήταν συμβάσεις που δεν υπηρετούσαν το δημόσιο συμφέρον. Μετά από μια κοπιαστική διαβούλευση όλων των συντελεστών και με καλή διάθεση βελτιώθηκαν οι συμβάσεις.
Με την ολοκλήρωση του έργου εντός του 2017 θα υπάρχει η ολοκλήρωση της μελέτης για το αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα των διοδίων και εντός του 2018 η λειτουργία του συστήματος αυτού. Πετύχαμε με την διαπραγμάτευση την ελεύθερη διέλευση των αυτοκινήτων που μεταφέρουν πολίτες – ΆμεΑ, πετύχαμε ειδικά τιμολόγια για τους συχνούς και καθημερινούς χρήστες, ειδικούς φόρους για του Δήμους που δεν είχαν εναλλακτικές οδούς και πολλά συνωδά έργα.
Είναι καθήκον μας σε συνεργασία με τους παραχωρησηούχους να βρούμε τις λύσεις που θα μειώσουν τα διόδια, να ολοκληρώσουμε τις συνδέσεις με τα μεγάλα αστικά κέντρα και που παραγωγικούς και αναπτυξιακούς πόλους των περιοχών που διέρχεται η Ιόνια οδός. Ένα από τα συνωδά έργα που πρέπει να γίνουν είναι αυτό του Αγρινίου, στην Πρέβεζα και σε άλλες περιοχές.
Η Ιόνια Οδός, περίπου 200 χλμ, θα έπρεπε να έχει παραδοθεί εδώ και χρόνια στο σύνολό της. Το Φεβρουάριο του 2015 δεν είχαν ολοκληρωθεί καν οι απαλλοτριώσεις, οι αρχαιολογικές εργασίες και η μεταφορά δικτύων κοινής ωφέλειας. Δώσαμε μάχη σε πολύ δύσκολες συνθήκες, μάχη για την ολοκλήρωση των έργων, παράλληλα με την μεγάλη μάχη της εξόδου της χώρας από την κρίση. Η συνέχιση των πολιτικών των προηγούμενων κυβερνήσεων συνεπάγονταν με την μη ολοκλήρωση των έργων, ενώ οι συνέπειες θα ήταν τραγικές, αρκεί κανείς να σκεφτεί ότι 4 δις εκατ. ευρώ θα τα επιστρέφαμε στην Ε.Ε και πολλά ακόμη σε ρήτρες.
Θα χρειαζόμασταν πάνω από ένα μνημόνιο για τους αυτοκινητόδρομους και τα 5 έργα παραχώρησης. Είναι προφανές πως ήταν και είναι η ολοκλήρωση των έργων τέλος Μαρτίου του 2017. Επίσης, είναι προφανές ότι οι συμβάσεις που παραλάβαμε ήταν συμβάσεις που δεν υπηρετούσαν το δημόσιο συμφέρον. Μετά από μια κοπιαστική διαβούλευση όλων των συντελεστών και με καλή διάθεση βελτιώθηκαν οι συμβάσεις.
Με την ολοκλήρωση του έργου εντός του 2017 θα υπάρχει η ολοκλήρωση της μελέτης για το αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα των διοδίων και εντός του 2018 η λειτουργία του συστήματος αυτού. Πετύχαμε με την διαπραγμάτευση την ελεύθερη διέλευση των αυτοκινήτων που μεταφέρουν πολίτες – ΆμεΑ, πετύχαμε ειδικά τιμολόγια για τους συχνούς και καθημερινούς χρήστες, ειδικούς φόρους για του Δήμους που δεν είχαν εναλλακτικές οδούς και πολλά συνωδά έργα.
Είναι καθήκον μας σε συνεργασία με τους παραχωρησηούχους να βρούμε τις λύσεις που θα μειώσουν τα διόδια, να ολοκληρώσουμε τις συνδέσεις με τα μεγάλα αστικά κέντρα και που παραγωγικούς και αναπτυξιακούς πόλους των περιοχών που διέρχεται η Ιόνια οδός. Ένα από τα συνωδά έργα που πρέπει να γίνουν είναι αυτό του Αγρινίου, στην Πρέβεζα και σε άλλες περιοχές.
Η Ιόνια οδός περιλαμβάνει:
19 κόμβους, 9 σταθμούς εξυπηρέτησης, 4 μεγάλες σήραγγες, 17 μεγάλες γέφυρες, 3 κέντρα συντήρησης και σε λίγους μήνες θα παραδοθεί στο σύνολό της από τον Αλέξη Τσίπρα. Γίνεται προσπάθεια να παραδοθεί το τμήμα από την Κλόκοβα μέχρι το σημείο που παραδόθηκε μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου. Τα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανέναν υπουργό, σε κανέναν Περιφερειάρχη ή Δήμαρχο, αλλά ανήκουν στους πολίτες, οι οποίοι είναι και αυτοί που τα χρηματοδοτούν.
Εμείς κρινόμαστε για την αποτελεσματικότητα, την διαφάνεια και το κόστος των έργων και για να γίνει όλο αυτό απαιτήθηκε συλλογική δουλειά και θεσμικές αλλαγές. Υπάρχει ο νέος νόμος για τις δημόσιες συμβάσεις και τις παραχωρήσει. Πρέπει να μαθαίνουμε από τα λάθη των προηγούμενων, υπάρχει συλλογική δουλειά και η περιοχή έχει ωφελεί από την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου».
Εμείς κρινόμαστε για την αποτελεσματικότητα, την διαφάνεια και το κόστος των έργων και για να γίνει όλο αυτό απαιτήθηκε συλλογική δουλειά και θεσμικές αλλαγές. Υπάρχει ο νέος νόμος για τις δημόσιες συμβάσεις και τις παραχωρήσει. Πρέπει να μαθαίνουμε από τα λάθη των προηγούμενων, υπάρχει συλλογική δουλειά και η περιοχή έχει ωφελεί από την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου».
Η Όλγα Γεροβασίλη που είναι και από την Άρτα επισήμανε πως:
«Αισθάνομαι ιδιαίτερη χαρά και τιμή σήμερα που είμαι μεταξύ φίλων, γνωστών και συντοπιτών, ανθρώπων που έχουμε βιώσει την περιφερειακή οδική απομόνωση. Είμαι από τους χρήστες του παλιού δρόμου και σήμερα από τους πρώτους που περάσανε το νέο κομμάτι και αισθάνθηκα τη διαφορά. Ένας λόγος από τους οποίους η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και η Περιφέρεια της Ηπείρου υστέρησαν σημαντικά αναπτυξιακά τα τελευταία χρόνια είναι και η οδική απομόνωση. Κάθε βήμα μας φέρνει πιο κοντά στη λύση του προβλήματος, όπως είναι το βήμα αυτό της παράδοσης του τμήματος Κουβαράς – Αμφιλοχία.
Το έργο αυτό σημαίνει σύνδεση 2 περιφερειών, 4 νομών, αστικών κέντρων, αγροτικών περιοχών και συμβάλει στην σύνδεσή μας με την Ευρώπη, μέσω των λιμανιών της Πάτρας, του Αστακού και της Ηγουμενίτσας, αλλά και της Δυτικής Ελλάδας, της Ηπείρου και της Αλβανίας. Μέσα από τον δρόμο αυτό αναπτύσσονται και τα σημαντικά προτερήματα – συντριπτικά πλεονεκτήματα της περιοχής, όπως είναι ο πρωτογενής τομέας, αλλά και ο τουρισμός μέσω της σύνδεσης αρχαιολογικών τόπων. Μέσα σε όλα αυτά αισθάνομαι και πιο ασφαλής και θα είμαστε πιο γρήγοροι και αυτό θα αντικατοπτρίζεται και στην καθημερινότητά μας».
Το έργο αυτό σημαίνει σύνδεση 2 περιφερειών, 4 νομών, αστικών κέντρων, αγροτικών περιοχών και συμβάλει στην σύνδεσή μας με την Ευρώπη, μέσω των λιμανιών της Πάτρας, του Αστακού και της Ηγουμενίτσας, αλλά και της Δυτικής Ελλάδας, της Ηπείρου και της Αλβανίας. Μέσα από τον δρόμο αυτό αναπτύσσονται και τα σημαντικά προτερήματα – συντριπτικά πλεονεκτήματα της περιοχής, όπως είναι ο πρωτογενής τομέας, αλλά και ο τουρισμός μέσω της σύνδεσης αρχαιολογικών τόπων. Μέσα σε όλα αυτά αισθάνομαι και πιο ασφαλής και θα είμαστε πιο γρήγοροι και αυτό θα αντικατοπτρίζεται και στην καθημερινότητά μας».
Ο Αλέκος Φλαμπουράρης, εκτός από την σημαντικότητα του έργου αναφέρθηκε και στην γενικότερη πολιτική κατάσταση που επηρεάζει την χώρα και την οικονομία.
Κων/νος Χονδρός
http://sinidisi.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου