Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2016

Ξεκίνησε η λειτουργία του Ηλεκτρονικού Αστυνομικού Τμήματος


Νέα δεδομένα στην επικοινωνία του πολίτη με την Ελληνική Αστυνομία, μεγάλη διευκόλυνση και σημαντική μείωση της γραφειοκρατίας, καθιερώνει ο θεσμός του "Ηλεκτρονικού Αστυνομικού Τμήματος", που έχει αρχίσει να λειτουργεί ήδη από τις 12/10/2016.

Πρόκειται για τη νέα διαδικτυακή πύλη (Portal) της Ελληνικής Αστυνομίας, στην οποία πλέον μπορούν να απευθύνονται οι πολίτες, επιχειρήσεις και φορείς, μέσω ίντερνετ, για να υποβάλουν αιτήματα διοικητικού και δικαστικού χαρακτήρα, καθώς και καταγγελίες για περιπτώσεις ηλεκτρονικού εγκλήματος.

Η είσοδος των χρηστών στην πλατφόρμα πραγματοποιείται μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης https://portal.astynomia.gr

Όπως ανέφερε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, αρμόδιος αξιωματικός του Αρχηγείου της ΕΛΑΣ, οι ενδιαφερόμενοι δεν χρειάζεται πλέον να πηγαίνουν στο Αστυνομικό Τμήμα της περιοχής τους, καθώς μπορούν να υποβάλουν τα αιτήματα ή τις καταγγελίες τους ηλεκτρονικά.

Όλα τα αιτήματα καταλήγουν μέσω του συγκεκριμένου portal στην Διεύθυνση Πληροφορικής του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, η οποία το δημιούργησε και το στηρίζει και οι πολίτες θα λαμβάνουν απάντηση, αν π.χ. εγκρίνεται ή όχι το αίτημά τους και αν ναι, σε ποιά υπηρεσία πρέπει να μεταβούν για τη συνέχεια και ποια δικαιολογητικά πρέπει να προσκομίσουν.

Στόχος είναι κάποια στιγμή να μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να «σκανάρουν» και να στέλνουν ηλεκτρονικά τα έγγραφα που χρειάζονται για την υπόθεσή τους, αλλά ακόμα δεν έχουν φτάσει σε αυτό το επίπεδο, καθώς η λειτουργία της διαδικτυακής πύλης είναι σε αρχικό στάδιο και πρέπει, εκτός των άλλων, να εκπαιδευτεί το προσωπικό και να ενημερωθούν οι διάφορες υπηρεσίες.

Συνολικά είναι 31 υπηρεσίες προς τους πολίτες και φορείς του Δημοσίου. Πρόκειται για ψηφιακές υπηρεσίες διοικητικού και δικαστικού χαρακτήρα και καταγγελίες σχετικά με το ηλεκτρονικό έγκλημα.

Από τις 31 υπηρεσίες, οι 25 είναι για πολίτες και έξι για φορείς.

Για τις υπηρεσίες διοικητικού και δικαστικού χαρακτήρα απαιτείται ταυτοποίηση, η οποία γίνεται με το ΑΦΜ μέσω του συστήματος «TaxisNet» της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων.

Για τις άλλες διαδικασίες, όπως είναι οι καταγγελίες για το ηλεκτρονικό έγκλημα, απαιτείται η εισαγωγή κωδικού επιβεβαίωσης, που παρέχεται στον χρήστη από το σύστημα, κατά την ώρα της επικοινωνίας.

Αναλυτικά, όπως ανακοινώθηκε από το Αρχηγείο της ΕΛΑΣ, στο «Ηλεκτρονικό Αστυνομικό Τμήμα», οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα αξιοποίησης των παρακάτω υπηρεσιών:

Αιτήσεις ηλεκτρονικής ταυτοποίησης (e - tap) για:
  • Έκδοση άδειας εισόδου αλλοδαπών στην χώρα.
  • Διαγραφή από τα αρχεία ασφαλείας, λόγω αμετάκλητης δικαστικής απόφασης αθώωσης.
  • Εθελοντική προ-εγγραφή ηλεκτρονικής αναγνώρισης του πολίτη για συναλλαγές του με το δημόσιο.
  • Γνωστοποίηση καταχώρησης στο Σύστημα Πληροφοριών Schengen.
  • Βεβαίωση δακτυλοσκόπησης.
Αιτήσεις για θέματα Διοικητικού και Δικαστικού Χαρακτήρα:
  • Ασκήσεως επαγγέλματος αργυραμοιβού.
  • Ασκήσεως επαγγέλματος κλειθροποιού.
  • Χορήγησης άδειας εργασίας προσωπικού ιδιωτικών εταιρειών σεκιούριτι.
  • Χορήγησης άδειας κατοχής κυνηγετικών όπλων.
  • Χορήγησης άδειας οπλοφορίας για προστασία.
  • Έκδοσης άδειας κυκλοφορίας μοτοποδηλάτου.
  • Χορήγησης αντιγράφου ηλεκτρονικού φακέλου αποστράτων.
  • Χορήγησης αντιγράφων εγγραφών Βιβλίου Αδικημάτων & Συμβάντων (ΒΑΣ).

Δεν υπάρχουν σχόλια: