Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2016

Ο Γεράσιμος Κορδάτος στον Μαραθώνιο της Αθήνας - Σύνθημά του: «Φτάσε όπου δεν μπορείς...»

Οταν η θέληση ξεπερνά τη λογική

της Ασπασίας Βελονάκη
Ο Μάκης Κορδάτος μετρά αντίστροφα για μία... παγκόσμια πρωτιά στον Μαραθώνιο της Αθήνας.Αύριο Κυριακή (13/11) θα γίνει ο πρώτος δρομέας στην Ιστορία που θα συμμετάσχει στα 42.195μ. της αυθεντικής διαδρομής, με αγωνιστικό τεχνητό μέλος.

Η φανέλα του θα γράφει: «Φτάσε όπου δεν μπορείς».

«Αυτό είναι το μήνυμα που θέλω να στείλω στους ανθρώπους. Όλα γίνονται! Και με ένα πόδι τερματίζεις Μαραθώνιο» δήλωσε στο "Πρακτορείο Sport".

Τη συνέντευξη με τον Μάκη Κορδάτο θα τη θυμάμαι για πάντα. Μετά από αναρίθμητες συνεντεύξεις με επαγγελματίες παίκτες του μπάσκετ, πολλοί εκ των οποίων με... έξι μηδενικά στο ποσό που αναγράφεται στα ετήσια συμβόλαιά τους, κάλεσα τον τηλεφωνικό αριθμό του με κάποια αμηχανία.

Την ίδια αμηχανία αισθανόταν κι εκείνος, όπως μου εξήγησε στο τέλος της συνομιλίας μας, αφού δεν είναι συνηθισμένος να μιλά σε εκπροσώπους του Τύπου. Μέσα σε λίγα λεπτά, όμως, αισθανόμασταν σαν να ήμασταν φίλοι πολλά χρόνια, γελούσαμε και δεν θέλαμε να κλείσουμε το τηλέφωνο.

«Δεν μου αρέσουν οι μίζεροι και οι μίζερες,» μου είπε. «Ξέρω ακρωτηριασμένους που δε το έχουν πάρει καλά, αλλά και υγιείς που έχουν κατάθλιψη. Όλα είναι στο μυαλό. Έχει μεγάλη σημασία να πιστεύει κάποιος στις δυνατότητες του ακόμη κι αν όλα... συνηγορούν στο αντίθετο. Μπορείς να τα καταφέρεις!»

Και στο δικό του μυαλό, ο Μάκης Κορδάτος έχει ήδη διανύσει τα 42.195 μέτρα, έχει δει τον εαυτό του να περνά με ένα τεράστιο χαμόγελο ικανοποίησης τη γραμμή του τερματισμού, να... φτάνει δηλαδή... όπου δεν μπορεί!

Ο Μάκης Κορδάτος εργάζεται καθημερινά στην Αστυνομική Διεύθυνση Ακαρνανίας, στο Αγρίνιο.

Πως συνέβη και έχασες το δεξί πόδι; 
«Μετά από 2,5 χρόνια φοίτησης στη Σχολή Αστυφυλάκων στη Σητεία, εργαζόμουν στο Αστυνομικό Τμήμα Αμπελοκήπων. Στις 23 Ιανουαρίου 2000, σε ένα ταξίδι μου από την Αθήνα προς την ιδιαίτερη πατρίδα μου, το Αγρίνιο, είχα τροχαίο στην εθνική οδό, κοντά στο Αίγιο, με αποτέλεσμα να ακρωτηριαστεί το πόδι μου. Μετά από τρεις μήνες στο νοσοκομείο, έφτιαξα τεχνητό μέλος,» θυμάται.

Τι άλλαξε μετά το ατύχημα στη ζωή σου; 
«Δεν άλλαξε τίποτα στις συνήθειες μου. Όλα είναι στο μυαλό μας. Έχω το τεχνητό μέλος ήδη 17 χρόνια. Δεν με περιορίζει σε κάτι. Μπαίνει, βγαίνει. Όσο και να έχει προχωρήσει η τεχνολογία, το πλέον σημαντικό είναι πως θα το πάρεις από την αρχή. Ξέρω ακρωτηριασμένους που δε το έχουν πάρει καλά, αλλά και υγιείς που έχουν κατάθλιψη».

Από το 2000, ο Μάκης Κορδάτος χρειάστηκε να περιμένει 15 χρόνια για να αποκτήσει αγωνιστικό τεχνητό μέλος, λόγω του ιδιαίτερα υψηλού κόστους. «Με το αγωνιστικό μέλος δεν μπορείς να φορέσεις παπούτσι, έχει δικό του παπουτσάκι, είναι μόνο για τρέξιμο και έχει ελαστικότητα,» εξηγεί τη διαφορά με το κανονικό τεχνητό μέλος.

Αυτό δεν τον εμπόδιζε να συμμετέχει σε αγώνες με το κανονικό μέλος... έστω κι αν δεν μπορούσε να τρέξει, παρά μόνο να περπατά: «Στον πρώτο αγώνα τριάθλου που συμμετείχα, είχα το κανονικό πόδι και πήγαινα περπατώντας. Ήθελα τόσο πολύ να το κάνω που είπα θα πάω με το κανονικό. Το τρέξιμο το έκανα περπατώντας».

Σε ποιες διοργανώσεις έχεις μετάσχει;
«Σε 25 αγώνες σε όλη την Ελλάδα. Σε αγώνες μαζικού αθλητισμού, 5 και 10 χιλιομέτρων, στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Τριάθλου στον Σχοινιά τον Σεπτέμβριο του 2013, στο Πανελλήνιο Τριάθλου το 2014, και σε αγώνες τριάθλου στη λίμνη Δόξας και στη Λίμνη Τριχωνίδας. Έχω τρέξει σε αγώνες δρόμου σε Θεσσαλονίκη, Λευκάδα, Πτολεμαΐδα, Δράμα και Γιάννενα. Όπου είχε αγώνες πήγαινα».

Κι ο Μαραθώνιος πως προέκυψε;
«Είχα δει το βίντεο ενός πατέρα που ο γιος του είναι παραπληγικός (σ.σ. Dick & Rick Hoyt).Ξεκίνησε να τον πηγαίνει για τρέξιμο σε αναπηρικό καροτσάκι, τον έδενε με μια βάρκα την οποία τραβούσε ο πατέρας κολυμπώντας και μετά ποδηλατώντας. Ήταν τόσο συγκινητικό! Έκλαψα! Είπα αφού μπορεί να το κάνει εκείνος, μπορώ να το κάνω κι εγώ!»

Ο Μάκης Κορδάτος συνεχίζει: «Αρχικά συμμετείχα στα 5 χλμ. και την επόμενη χρονιά, το 2014, στα 10 χλμ. Αυτός ήταν και ο τελευταίος αγώνας στο ενεργητικό μου. Το 2015 με δικά μου έξοδα παρήγγειλα το τεχνητό αγωνιστικό πόδι από γιατρό στην Αθήνα.

Τα 42.195 χλμ. στον Μαραθώνιο της Αθήνας ήταν όνειρό μου από τότε που μου κόπηκε το πόδι.Ήθελα να κάνω κάτι μεγάλο. Δεν το έχει κάνει κανένας Έλληνας με τεχνητό πόδι. Δεν έχω βρει κανέναν μέχρι σήμερα. Μου αρέσουν οι προκλήσεις και ήθελα να κάνω κάτι δύσκολο. Κάτι που να πηγαίνει κόντρα.

Θέλω να ζοριστώ πολύ για να το βγάλω. Θέλω να ωθήσω το μυαλό μου πολύ πιο πέρα από το όριο του πόνου. Γι' αυτό θέλω να το κάνω. Αν όλα πάνε καλά με το πόδι μου πιστεύω ότι θα τερματίσω. Αυτός είναι ο στόχος. Ξέρω ότι το χρονικό περιθώριο είναι 8 ώρες. Πιστεύω πως μπορώ να τερματίσω σε 6 με 6,5 ώρες».

Στο πίσω μέρος της φανέλας του την Κυριακή θα αναγράφεται: «Φτάσε όπου δεν μπορείς».

Γιατί επέλεξες το συγκεκριμένο μήνυμα;
«Από το βιβλίο "Αναφορά στον Γκρέκο" του Καζαντζάκη. Με συνεπήρε αυτή η φράση γιατί το ανθρώπινο σώμα έχει όρια, αλλά το ανθρώπινο πνεύμα δεν έχει όρια. Με πίστη και θάρρος, ο άνθρωπος μπορεί να πετύχει σπουδαία πράγματα. Μπορούμε να τα καταφέρουμε όλα αρκεί να το ονειρευτούμε. Σημαντικές λέξεις στη ζωή μας: το ονειρεύομαι και το προσπαθώ!»

Έχεις σκεφτεί την περίπτωση να μην καταφέρεις να τερματίσεις; 
«Γιατί να μην τον βγάλω; Τα σωματικά προβλήματα, η κόπωση όσο μεγάλα κι αν είναι αντλείς από τα ψυχικά αποθέματα».

Μετά τον Μαραθώνιο της Αθήνας... ποιος θα είναι ο επόμενος στόχος; 
«Μετά από τον Μαραθώνιο της Αθήνας θέλω να συμμετάσχω στο half ironman τριάθλου... Κάποια στιγμή ήμουν στο νοσοκομείο και δεν μπορούσα να κουνήσω ούτε τα χέρια μου ούτε τα πόδια μου. Τώρα που είμαι όρθιος μου φαίνονται όλα εύκολα».

Και πρόσθεσε: «Με ρωτήσατε νωρίτερα τι άλλαξε μετά το ατύχημα... Με τον αθλητισμό βρίσκεις την εσωτερική γαλήνη μέσα σου. Αυτό άλλαξε! Τα δώρα του αθλητισμού είναι η ηρεμία, αυτή η γαλήνη. Η ζωή μας είναι στιγμές. Πρέπει να τις ζούμε μοναδικά. Κάποιες φορές υπάρχει κάτι που μας φαίνεται πολύ δύσκολο, αλλά ας μην το βάζουμε κάτω, εμείς να προσπαθούμε».

Η προετοιμασία του σώματος για συμμετοχή στον δυσκολότερο Μαραθώνιο, τον αυθεντικό (λόγω των υψομετρικών διαφορών της διαδρομής) είναι ιδιαίτερα απαιτητική ακόμη και για αρτιμελείς δρομείς.

Ο Μάκης Κορδάτος προπονείται μόνος, αφού ο προπονητής του, Βασίλης Κρομμύδας ζει και εργάζεται στην Αθήνα: «Κάνω 4 ώρες προπόνηση την ημέρα, δύο διπλές, για διάστημα 8 μηνών. Ο προπονητής μου καταρτίζει το μηνιαίο πρόγραμμα και μου το στέλνει ηλεκτρονικά επειδή είμαι μακριά. Το τηρώ επακριβώς. Δουλεύω με παλμογράφο. Ο Βασίλης Κρομμύδας είναι από τους κορυφαίους προπονητές και ήταν επιλογή μου να ξεκινήσω με αυτόν».

Mάκη, που θα ήθελες να αφιερώσεις τον αγώνα σου την Κυριακή;
«Φυσικά στον εξάχρονο γιο μου, Κωνσταντίνο».

Την Κυριακή, λοιπόν ο Μάκης Κορδάτος θα βρίσκεται στη γραμμή της εκκίνησης, στο μπλοκ που ξεκινά στις 9:09, μαζί με 24 ακόμη δρομείς που συμμετέχουν στο πανελλήνιο πρωτάθλημα ΑμεΑ.Εκείνος θα είναι ο μοναδικός με τεχνητό μέλος και ο πρώτος στην Ιστορία, ανεξαρτήτως εθνικότητας, που θα το επιχειρήσει με αγωνιστικό μέλος!
http://www.praktoreio-sport.gr

Διαβάστε ΕΔΩ το αφιέρωμα της Καθημερινής στο Γεράσιμο Κορδάτο δυόμιση χρόνια πριν,όπου είχε εκφράσει και το μεγάλο του όνειρο, "να τρέξει και να τερματίσει στον Μαραθώνιο της Αθήνας".

Διαβάστε επίσης:
Γεράσιμος Κορδάτος : "Όλοι έχουμε έναν ήρωα μέσα μας "

Δεν υπάρχουν σχόλια: