Δευτέρα, 28 Νοεμβρίου 2016

Τα μεγάλα σχέδια της Fraport για τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια,ανάμεσά τους και του Ακτίου


Από το Φεβρουάριο του 2017 αναμένεται να ξεκινήσει η περίοδος παραχώρησης για τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια από την Fraport Greece. O διαγωνισμός που έχει ολοκληρωθεί, έχει ως τελευταία διαδικασία τις οριστικές υπογραφές που θα σημάνουν την πληρωμή του 1,4 δισ ευρώ από την εταιρεία (που αποτελειται από την Γερμανική Fraport και την συμφερόντων Κοπελούζου Slentel).

Τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια περιλαμβάνουν σχεδόν όλα τα σημαντικά αεροδρόμια της χώρας: Θεσσαλονίκης (Μακεδονία), Ρόδου, Χανίων, Σαντορίνης, Σκιάθου, Σάμου, Μυκόνουμ Λέσβου, Κω, Κεφαλονιάς, Κέρκυρας, Καβάλας, Ζακύνθου και Ακτίου.

ΤΙ ΠΑΡΑΛΑΜΒΑΝΕΙ Η FRAPORT
Η Ελληνο-Γερμανική κοινοπραξία παραλαμβάνει μεταφορικό έργο που το 2015 ήταν 23 εκατομμύρια επιβάτες, νούμερο που την κατατάσσει την πρώτη πλέον διαχειρίστρια αεροδρομίων στην Ελλάδα, ξεπερνώντας σε συνολικό αριθμό το Ελ.Βενιζέλος. Για την ίδια χρονιά στα 14 Αεροδρόμια καταγράφηκαν 192.900 κινήσεις αεροσκαφών. Να σημειώσουμε ότι το 2016 υπήρξε σημαντική αύξηση στα νούμερα αυτά.

Στόχος της Fraport είναι μέσω μιας επένδυσης 400εκ.ευρώ (με 300εκ.ευρώ δάνειο από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων (EFSI) της ΕΤΕπ) να μεταμορφώσει τα Αεροδρόμια σε σύγχρονες υποδομές για τα επόμενα 40 χρόνια της παραχώρησης. Από αυτά τα χρήματα σχεδόν το 25% (95εκ.ευρώ) θα χρησιμοποιηθεί για την αναβάθμιση του Αεροδρομίου Μακεδονία, που θα παίζει άλλωστε και το ρόλο του leading airport στην παραχώρηση. Υπολογίζεται ότι ο αριθμός των επιβατών μπορεί να φτάσει σε 52 εκατομμύρια επιβάτες στο τέλος της περιόδου αυτής.

Σήμερα θα κάνουμε μία "ακτινογραφία" στα Αεροδρόμια που παραλαμβάνει η Fraport και θα δούμε τι παραλαμβάνει και τι πρόκειται να γίνει σε κάθε ένα από αυτά:

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΑΚΤΙΟΥ
Το αεροδρόμιο του Άκτιου βρίσκεται στην ηπειρωτική Ελλάδα κοντά στην Πρέβεζα και συνδέει τη Δυτική Ελλάδα με προορισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το 70% της επιβατικής κίνησης του αεροδρομίου εξυπηρετείται από τον Ιούνιο μέχρι τον Σεπτέμβριο. Όλο το χρόνο πραγματοποιούνται εσωτερικές πτήσεις. Το αεροδρόμιο του Άκτιου εξυπηρετεί τη Λευκάδα, το Μεγανήσι, τη νότια περιοχή της Ηπείρου.

Επιβάτες 2015: 0,4 εκ.
Κίνηση αεροσκαφών 2015: 3.800
Αεροσταθμοί: 1
Διάδρομοι αεροδρομίου: 1

Έργα: Απαιτούνται έργα για την αύξηση της χωρητικότητας του χώρου ελεγχόμενης πρόσβασης και για τη βελτιστοποίηση των εγκαταστάσεων του αεροσταθμού των επιβατών. Θα αυξηθεί ο αριθμός των γκισέ και θα αναδιαμορφωθούν οι υπάρχοντες χώροι ώστε να μειωθούν οι χρόνοι αναμονής. Έως το 2030 θα επεκταθεί ο τερματικός σταθμός της τάξης κατά 4.073 τ.μ.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης είναι το μεγαλύτερο αεροδρόμιο στο χαρτοφυλάκιο της Fraport Greece. Συνδέει την πλειονότητα των αεροδρομίων της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας με Ευρωπαϊκούς προορισμούς. Η περιοχή του αεροδρομίου εξυπηρετεί τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας, συμπεριλαμβανομένου των τουριστικών περιοχών της Χαλκιδικής και του όρους Βόρα.

Επιβάτες 2015: 5,5 εκ.
Κίνηση αεροσκαφών 2015: 48.000
Αεροσταθμοί: 1
Διάδρομοι αεροδρομίου: 2

Έργα: Στο αεροδρόμιο υπάρχουν δύο περιοχές ελέγχου ασφαλείας των επιβατών και δύο διάδρομοι, οι οποίοι έχουν σε όλο το μήκος τους παράλληλους τροχοδρόμους. Ο διάδρομος 10/28 είναι σήμερα κλειστός καθώς είναι υπό αποκατάσταση και επεκτείνεται στη θάλασσα. Το τρέχον πλάτος του διαδρόμου για τον 10/28 και τον 16/34 είναι μόλις 75 μέτρα και, ως εκ τούτου, δεν συμμορφώνεται με τα πρότυπα του ICAO. Αυτή η μη συμμόρφωση μπορεί να απαλειφθεί με την επέκταση της υφιστάμενης λωρίδας περαιτέρω 75 μ. σε κάθε πλευρά, έτσι ώστε να είναι 150 μέτρα από την κεντρική γραμμή του διαδρόμου.

Μια επέκταση των 35.000 τ.μ. στο κτίριο επιβατών περίπου θα παρέχει επαρκείς περιοχές εξυπηρέτησης επιβατών και περιοχές για εμπορική χρήση. Σε βάθος χρόνου, ο αεροσταθμός και ο αστικός χώρος του αεροδρομίου θα επεκταθούν, ξεπερνώντας τα 100.000 τ.μ. έως το τέλος της περιόδου παραχώρησης. Προβλέπεται ότι ο αριθμός των επιβατών θα τριπλασιαστεί από 4,2 εκατ. επιβάτες ετησίως το 2013 σε 13,8 εκατ. το 2055, με ενιαίο ρυθμό ετήσιας αύξησης της τάξης του 2,87% Η Κίνηση Εναέριας Κυκλοφορίας προβλέπεται να αυξηθεί από 39,7 χιλ. σε 113,2 χιλιάδες το 2055.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΧΑΝΙΩΝ
Το αεροδρόμιο των Χανίων είναι ένα από τα τρία αεροδρόμια που έχει η Κρήτη και βρίσκεται βόρεια, εξυπηρετώντας μία ώριμη τουριστική αγορά με δυνατή εισροή επισκεπτών από τη βόρεια Ευρώπη. Το αεροδρόμιο των Χανιών είναι το τρίτο μεγαλύτερο αεροδρόμιο στο χαρτοφυλάκιο της Fraport Greece. Το αεροδρόμιο καλύπτει την περιοχή των Χανιών και του Ρεθύμνου.

Επιβάτες 2015: 2,7 εκ.
Κίνηση αεροσκαφών 2015: 18.400
Αεροσταθμοί: 1
Διάδρομοι αεροδρομίου: 1

Έργα: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες επέκτασης του αεροσταθμού στην ανατολική πτέρυγα του σταθμού, αυξάνοντας το μέγεθος του κατά 17.000 τ.μ. Μόλις ολοκληρωθούν θα ξεκινήσουν εργασίες επέκτασης και στην Δυτική πτέρυγα. Τα μελλοντικά έργα περιλαμβάνουν την επέκταση του αεροσταθμού με στόχο το μέγεθός του να διαμορφώνεται σε 80.000 τ.μ. έως το τέλος της παραχώρησης. Ο αριθμός των επιβατών προβλέπεται να αυξηθεί από 2,1 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως το 2013 σε 10 εκατ. το 2055, με ενιαίο ρυθμό ετήσιας αύξησης της τάξης του 3,78%. Η Κίνηση Εναέριας Κυκλοφορίας προβλέπεται να αυξηθεί από 15 σε 65,7 χιλιάδες το 2055.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΔΙΑΓΟΡΑΣ ΡΟΔΟΥ
Το αεροδρόμιο της Ρόδου βρίσκεται ανατολικά και καλύπτει προορισμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό, μέσω προγραμματισμένων και ναυλωμένων πτήσεων.

Επιβάτες 2015: 4,6 εκ.
Κίνηση αεροσκαφών 2015: 34.200
Αεροσταθμοί: 1
Διάδρομοι αεροδρομίου: 1

Έργα: Σχεδιάζεται να επεκταθεί ο αεροσταθμός κατά 11.656 τ.μ. περίπου, ενώ επισκευής χρήζουν δύο τμήματα που έχουν αποκατασταθεί τοπικά (μπαλώματα) στο διάδρομο τροχοδρόμησης. Ακόμη η εφαρμογή ενός πλήρως in-line συστήματος ελέγχου αποσκευών (HBS) στο ισόγειο και η επέκταση των πυλών αναμονής θα δώσουν τη δυνατότητα στο αεροδρόμιο να επιτύχει υψηλότερες λειτουργικές επιδόσεις. Η κοινοπραξία εκτιμά ότι ο αριθμός των επιβατών θα υπερδιπλασιαστεί, από τους 4,2 εκατ., ετησίως, το 2013 στους 9,5 εκατ. το 2055, με ενιαίο ρυθμό ετήσιας αύξησης (CAGR, Compound Annual Growth Rate) της τάξης του 1,97%. Η Κίνηση Εναέριας Κυκλοφορίας (ATM) προβλέπεται να αυξηθεί από 32.400 σε 61.200 το 2055.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗΣ
Η Σαντορίνη είναι το νοτιότερο νησί των Κυκλάδων και το αεροδρόμιο της καλύπτει προορισμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Εξυπηρετεί εκτός από το νησί της Σαντορίνης και το νησί της Θηρασιάς.

Επιβάτες 2015: 1,5 εκ.
Κίνηση αεροσκαφών 2015: 12.100
Αεροσταθμοί: 1
Διάδρομοι αεροδρομίου: 1

Έργα: Η βασική πρόκληση στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο είναι το πολύ μικρό μέγεθος του αεροσταθμού, με τις εγκαταστάσεις να περιορίζονται ελλείψει χώρου. Γι’ αυτό θα απαιτηθεί άμεσα να επεκταθεί ο αεροσταθμός κατά 17.079 τ.μ. μέχρι το 2020, ενώ ήδη είναι σε εξέλιξη εργασίες επέκτασής του κατά 720 τ.μ. Σκοπός των άμεσων έργων είναι η αντιμετώπιση των περιορισμών που αντιμετωπίζουν οι επιβάτες. Θα προστεθούν επιπλέον γκισέ, θα επεκταθούν οι αναχωρήσεις αστικού χώρου και ο χώρος ελεγχόμενης πρόσβασης, όπως και ο χώρος ελέγχου ασφαλείας. Τα WC και τα γραφεία πληροφοριών θα μετακινηθούν. Σε βάθος χρόνου, θα επεκταθεί περαιτέρω ο αεροσταθμός. Ο αριθμός των επιβατών αναμένεται να αυξηθεί από 0.9 εκατ. επιβάτες ετησίως το 2013 σε 2,5 εκατ. το 2055.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΚΙΑΘΟΥ
Η Σκιάθος καλύπτει προορισμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό και εξυπηρετεί κυρίως, τουρίστες από την Αγγλία. Το αεροδρόμιο περικλείεται από θάλασσα στη βόρεια και νότια πλευρά του. Οι περιοχές που εξυπηρετεί το αεροδρόμιο της Σκιάθου είναι τα νησιά Σκιάθος, Σκόπελος, Αλόννησος.

Επιβάτες 2015: 0,4 εκ.
Κίνηση αεροσκαφών 2015: 3.100
Αεροσταθμοί: 1
Διάδρομοι αεροδρομίου: 1 

Έργα:Το τρέχον πλάτος του διαδρόμου είναι 75 μέτρα από τον κεντρικό άξονα και επομένως δεν συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις των προτύπων του ICAO. Ακόμη δεν υπάρχει αρκετός χώρος στο τέλος του διαδρόμου 20 ώστε να παρέχεται μια επαρκής Ζώνη Ασφάλειας Τέλους Διαδρόμων (RESAs), καθώς η περιοχή περιορίζεται από οδικές οδούς και την θάλασσα. Θα μετακινηθεί το σύστημα αποσκευών, θα επεκταθεί η αίθουσα παραλαβής αποσκευών και θα μετεγκατασταθούν οι γραφειακοί χώροι εντός της υφιστάμενης εγκατάστασης. Σε συνέχεια των ανωτέρω έργων σχεδιάζεται επέκταση κατά 2.953 τ.μ. του αεροσταθμού, παρέχοντας επαρκή χωρητικότητα μέχρι το τέλος της περιόδου παραχώρησης.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ ΣΑΜΟΥ
Το αεροδρόμιο της Σάμου καλύπτει προορισμούς στην Ελλάδα και την Ευρώπη και εξυπηρετεί τη Σάμο, τους Φούρνους, τη Θύμαινα, καθώς και την Ικαρία και την Πάτμο.

-Επιβάτες 2015: 0,4 εκ.
-Κίνηση αεροσκαφών 2015: 5.300
-Αεροσταθμοί: 1
-Διάδρομοι αεροδρομίου: 1

Έργα: Το πλάτος του διαδρόμου είναι μόνο 75 μέτρα από τον κεντρικό άξονα του διαδρόμου και επομένως πρέπει να γίνει επέκταση του πλάτους κατά επιπλέον 75 μ. εκατέρωθεν της άκρης του διαδρόμου. Ωστόσο, δεδομένου ότι δεν υπάρχει αρκετή διαθέσιμη γη για την επέκταση του πλάτους στο τέλος του διαδρόμου λόγω της εγγύτητας με την ακτογραμμή, θα πρέπει να διεξαχθεί συζήτηση με τις αρμόδιες αρχές. Απαιτείται σημαντική διερεύνηση στα οδοστρώματα του χώρου ελεγχόμενης πρόσβασης για να διαμορφωθεί επακριβής γνώμη για τον υπολειπόμενο χρόνο ζωής τους και το έτος αντικατάστασης τους. Κύριος στόχος είναι ο εξορθολογισμός του διαθέσιμου χώρου.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
Το αεροδρόμιο της Ζακύνθου προσφέρει και ολοκληρωμένα τουριστικά προγράμματα με tour operators από όλη την Ευρώπη. Το αεροδρόμιο της Ζακύνθου εξυπηρετεί μόνο τη Ζάκυνθο.

Επιβάτες 2015: 1,3 εκ.
Κίνηση αεροσκαφών 2015: 9.500
Αεροσταθμοί: 1
Διάδρομοι αεροδρομίου: 1

Έργα: Στα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το συγκεκριμένο αεροδρόμιο περιλαμβάνεται ο ανεπαρκής αριθμός γκισέ. Γι’ αυτό σχεδιάζεται η εφαρμογή συστήματος διαχείρισης αποσκευών in-line (in-line HBS) που θα βελτιώσει την διακίνηση επιβατών και θα μειώσει τις ουρές στα γκισέ. Επίσης, θα βελτιωθούν οι εμπορικοί χώροι στον ημιώροφο του κτηρίου, ενώ δεν απαιτούνται σημαντικού βεληνεκούς επικείμενα έργα. Ο αριθμός των επιβατών προβλέπεται να αυξηθεί από 1,0 εκατομμύριο επιβάτες ετησίως το 2013 σε 1,7 εκατ. το 2055, με ενιαίο ρυθμό ετήσιας αύξησης της τάξης του 1,33%. Η Κίνηση Εναέριας Κυκλοφορίας προβλέπεται να αυξηθεί από 7,4 σε 13,9 χιλιάδες το 2055.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ
Το αεροδρόμιο της Καβάλας είναι το μικρότερο αεροδρόμιο του χαρτοφυλακίου της Fraport Greece. Το αεροδρόμιο προσφέρει προορισμούς προς τη Βορειοανατολική Ελλάδα και τη Θάσο. Εξυπηρετεί εγχώριες και εποχιακές διεθνείς πτήσεις, οι περισσότερες για / από Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο. Το αεροδρόμιο της Καβάλας καλύπτει την Ανατολική Μακεδονία, τη Θάσο και τη Σαμοθράκη.

Επιβάτες 2015: 0,2 εκ.
Κίνηση αεροσκαφών 2015: 3.100
Αεροσταθμοί: 1
Διάδρομοι αεροδρομίου: 1

Έργα: Θα αξιοποιηθεί η αχρησιμοποίητη έκταση των 500 τ.μ. στον ημιώροφο για την κατασκευή καταστημάτων και χώρων λιανικής / ΚΑΕ / μαζικής εστίασης, ενώ ο αεροσταθμός θα επεκταθεί κατά 4.961 τ.μ. Στο αεροδρόμιο της Καβάλας, ο βασικός όγκος των εργασιών αναβάθμισης θα υλοποιηθεί έως το 2020. Ο αριθμός των επιβατών προβλέπεται να αυξηθεί από 0,21 εκατ. επιβάτες ετησίως το 2013 σε 0,59 εκατ. το 2055, με ενιαίο ρυθμό ετήσιας αύξησης της τάξης του 2,49%. Η Κίνηση Εναέριας Κυκλοφορίας (ATM) προβλέπεται να αυξηθεί από 2.800 σε 7.600.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ:
Το αεροδρόμιο της Κέρκυρας καλύπτει προορισμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό μέσω προγραμματισμένων και ναυλωμένων πτήσεων. Το αεροδρόμιο εξυπηρετεί την Κέρκυρα, τους Παξούς και τους Αντίπαξους.

Επιβάτες 2015: 2,4 εκ.
Κίνηση αεροσκαφών 2015: 18.400
Αεροσταθμοί: 1
Διάδρομοι αεροδρομίου: 1

Έργα: Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στη σύμβαση, τρεις αεροπορικές εταιρείες έχουν αιτηθεί οπό ένα αεροσκάφος τους να έχει βάση στο αεροδρόμιο. Ωστόσο, το αίτημα έχει απορριφθεί λόγω έλλειψης διαθέσιμων θέσεων στάθμευσης. Ο αεροσταθμός θα επεκταθεί κατά 2.726 τ.μ. και θα πραγματοποιηθούν έργα αποκατάσταση στον διάδρομο, τον χώρο ελιγμών των αεροσκαφών και τους τροχόδρομους. Ο αριθμός των επιβατών προβλέπεται να αυξηθεί από 2,1 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως το 2013 σε 3,3 εκατ. το 2055, με ενιαίο ρυθμό ετήσιας αύξησης της τάξης του 1,05% και η Κίνηση Εναέριας Κυκλοφορίας από 16,3 σε 24,2 χιλιάδες.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Το αεροδρόμιο της Κεφαλονιάς εξυπηρετεί προορισμούς στην Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η τουριστική κίνηση είναι κυρίως εποχιακή και το 70% των τουριστών προέρχεται από το Ηνωμένο Βασίλειο. Το αεροδρόμιο καλύπτει την Κεφαλονιά και την Ιθάκη.

Επιβάτες 2015: 0,5 εκ.
Κίνηση αεροσκαφών 2015: 4.400
Αεροσταθμοί: 1
Διάδρομοι αεροδρομίου: 1

Έργα: Τα προβλήματα του συγκεκριμένου αεροδρομίου σχετίζονται, μεταξύ άλλων, με το περιορισμένο μέγεθος του αεροσταθμού και των χώρων τόσο της ελεγχόμενης πρόσβασης όσο και του αστικού χώρου του αεροδρομίου.Στο πλαίσιο αυτό, θα πρέπει να υλοποιηθούν εργασίες ανακαίνισης, αναδιαμόρφωσης και επέκτασης του αεροσταθμού, αρχικά κατά 815 τ.μ., ο οποίος είναι σε κακή κατάσταση. Ακόμη, θα αναδιαταχθούν τα γκισέ, θα μετακινηθεί ο έλεγχος ασφαλείας και διαβατηρίων κατά την αναχώρησης και θα αυξηθεί ο χώρος αναμονής στις πύλες. Μελλοντικά ο αεροσταθμός θα επεκταθεί κατά 1.212 τ.μ. ακόμη.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ ΚΩ
Το αεροδρόμιο της Κω βρίσκεται στην περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου σε κοντινή απόσταση από την Τουρκία και προσφέρει συνδέσεις με την Ευρώπη. Η Κως προσελκύει κυρίως Γερμανούς, Βρετανούς και Ιταλούς τουρίστες.

Επιβάτες 2015: 2,1 εκ.
Κίνηση αεροσκαφών 2015: 16.800
Αεροσταθμοί: 1
Διάδρομοι αεροδρομίου: 1

Έργα: Η υφιστάμενη δομή του αεροδρομίου εμφανίζει σημαντικούς περιορισμούς, με αποτέλεσμα να προβλέπεται η επέκταση της τάξης των 17.700 τ.μ. , η οποία θα μετριάσει τη σημερινή συμφόρηση και θα προσφέρει στους επιβάτες μια ταξιδιωτική εμπειρία πολύ υψηλού επιπέδου. Ταυτόχρονα, σχεδιάζεται η αναδιάταξη της αίθουσας αναχωρήσεων με στόχο την κατασκευή ενός επιπλέον πάγκου διαβατηρίων στις αφίξεις. Επίσης προβλέπεται επέκταση διαδρόμου κατά 75 μέτρα. Υπολογίζεται ότι ο αριθμός των επιβατών θα αυξηθεί από 2.0 εκατ., ετησίως, το 2013, σε 4.7 εκατ. επιβάτες το 2055, με ενιαίο ρυθμό ετήσιας αύξησης της τάξης του 2,04%. Η Κίνηση Εναέριας Κυκλοφορίας (ATM) προβλέπεται να αυξηθεί από 16.300 σε 37 600 το 2055.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΛΕΣΒΟΥ
Το αεροδρόμιο εξυπηρετεί προορισμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό και προσελκύει κυρίως Ολλανδούς κα Γερμανούς τουρίστες. Το αεροδρόμιο καλύπτει μόνο τη Λέσβο (με δυνατότητα πρόσβασης στην Τουρκία).

Επιβάτες 2015: 0,5 εκ.
Κίνηση αεροσκαφών 2015: 6.300
Αεροσταθμοί: 1
Διάδρομοι αεροδρομίου: 1

Έργα: Η μετακίνηση των γραφειακών χώρων και η επέκταση του αεροσταθμού κατά την περίοδο των άμεσων έργων, θα δώσει την δυνατότητα τοποθέτησης επιπρόσθετου ιμάντα παραλαβής αποσκευών και αύξηση του χώρου διαχείρισης επιβατών. Ο υφιστάμενος αεροσταθμός θα ευνοηθεί από έργα αναδιάταξης και επέκτασης. Ακολούθως, επέκταση 6.938 τ.μ. θα δημιουργήσει επιπρόσθετο χώρο για την διαχείριση επιβατών. Ο αριθμός των επιβατών προβλέπεται να υπερδιπλασιαστεί από 0,4 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως το 2013 σε 1,2 εκατ. το 2055, με ενιαίο ρυθμό ετήσιας αύξησης της τάξης του CAGR 2,61%. Η κίνηση Εναέριας Κυκλοφορίας (ATM) προβλέπεται να αυξηθεί απο 5,4 σε 13,5 χιλιάδες το 2055.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΜΥΚΟΝΟΥ
Το αεροδρόμιο της Μυκόνου εξυπηρετεί προορισμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό (σχεδόν από όλο τον κόσμο) και καλύπτει το νησί. Ωστόσο το παγκόσμιο brand της Μυκόνου είναι ικανό να προσελκύσει πολύ μεγαλύτερο αριθμό τουριστών ετησίως.

Επιβάτες 2015: 0,9 εκ.
Κίνηση αεροσκαφών 2015: 9.500
Αεροσταθμοί: 1
Διάδρομοι αεροδρομίου: 1

Έργα: Το αεροδρόμιο έχει έναν διάδρομο χωρίς παράλληλο τροχόδρομο, και απαιτείται τα αεροσκάφη να τροχοδρομούν στον ίδιο διάδρομο, κάτι που μειώνει την χωρητικότητα. Ο φωτισμός του διαδρόμου και η σήμανση δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις του παραρτήματος 14 του ICAO. Το οδόστρωμα του αεροδρομίου είναι σε ιδιαίτερα άσχημη κατάσταση, ενώ λόγω της κατάστασης του δημιουργούνται στο διάδρομο FOD, Στον χώρο ελιγμών των αεροσκαφών απαιτείται επίσης η υλοποίηση σημαντικών έργων αποκατάστασης. Ο αριθμός των επιβατών προβλέπεται να αυξηθεί από 0,6 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως το 2013 σε 2 εκατ. το 2055, με ενιαίο ρυθμό ετήσιας αύξησης της τάξης του 2.99%. Η Κίνηση Εναέριας Κυκλοφορίας προβλέπεται να αυξηθεί από 6 σε 17,5 χιλιάδες το 2055.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: