Κάθε πέρσι και καλύτερα λένε οι έμποροι
Πτώση της τάξης του 30% διαπιστώνουν οι περισσότεροι έμποροι της πόλης
Πτώση της τάξης του 30% διαπιστώνουν οι περισσότεροι έμποροι της πόλης
Τελειώνουν οι εκπτώσεις για τον Εμπορικό Σύλλογο Αγρινίου, οι οποίες ξεκίνησαν στις 11 Ιουλίου. Τότε, οι έμποροι είχαν συγκρατημένη αισιοδοξία και παρατηρούσαν τους καταναλωτές να κάνουν έρευνα αγοράς, η οποία, ως είθισται, είναι προσαρμοσμένη στα οικονομικά δεδομένα της εποχής.
Οι περισσότεροι επαγγελματίες παρατηρούσαν κινητικότητα στην αγορά του Αγρινίου από την πρώτη ημέρα, χωρίς όμως να είναι αυτό που ανέμεναν ή είχαν συνηθίσει τα τελευταία χρόνια της κρίσης. Παρόλα αυτά ωστόσο, προσδοκούσαν σε κάτι καλό, λόγω της κινητικότητας, αλλά και λόγω του γεγονότος πως οι εκπτώσεις που μόλις τότε είχαν ξεκινήσει και θα διαρκούσαν μέχρι και τις 31 Αυγούστου, διέθεταν τιμές «ρεκόρ».
Ωστόσο, η κίνηση κατά την εκπτωτική περίοδο δεν ήταν ακριβώς όπως ανέμεναν οι επαγγελματίες του Αγρινίου. Η συντριπτική πλειοψηφία των εμπορικών καταστημάτων ξεκίνησε με 50% έκπτωση, ενώ σε μικρό χρονικό διάστημα αναγκάστηκαν να «ρίξουν» τις εκπτώσεις μέχρι και στο 70%!
Όμως στο σύνολο των τοπικών επιχειρήσεων που απαρτίζονται κατά κανόνα από μικρές και οικογενειακές επιχειρήσεις καταγράφηκε πτώση του τζίρου 30%. Πάντα όμως ο Εμπορικός σύλλογος για να έχει καλύτερη εικόνα, τις ημέρες αυτές εκδίδει ερωτηματολόγιο προς τους εμπόρους της πόλης.
Μέσα από το ερωτηματολόγιο αυτό προκύπτει για παράδειγμα ποιος κλάδος του τοπικού εμπορίου απέδωσε καλύτερα, σε ποιόν κατεγράφησαν ζημιές κλπ. Βέβαια, πανελλαδικά συνηθίζεται να σημειώνονται καλύτερα ποσοστά στα γυναικεία και παιδικά είδη, ενώ στον αντίποδα τα ανδρικά προϊόντα ανέκαθεν είχαν ζημία.
Η Γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Αγρινίου Χάιδω Παπαζήση επισήμανε πως «για την συντριπτική πλειοψηφία των καταστημάτων της πόλης οι εκπτώσεις ξεκίνησαν άσχημα. Αρχίσαμε με 50%, ενώ σε σύντομο χρονικό διάστημα το ποσοστό παγιώθηκε στο 70%. Μετά, δυστυχώς χαλάρωσαν οι καταναλωτές. Η πτώση του τζίρου κατέγραψε γενικά πτώση της τάξεως του 30%».
Ο Κωνσταντίνος Μποκόρος τόνισε ότι «οι εκπτώσεις επίσημα τελειώνουν στο τέλος του μήνα. Τα πράγματα από πέρσι κύλισαν λίγο χειρότερα. Τα μαγαζιά δούλεψαν πιστεύω μόνο όταν έβαλαν μισή τιμή. Φάνηκε η διάθεση του κόσμου να ψωνίσει τότε, αλλά πάντα ο κόσμος έχει διάθεση να ψωνίσει, όμως δεν έχει χρήματα. Η πτώση θεωρώ πως ήταν σε σύγκριση με πέρσι περίπου 20%. Ο κόσμος έκανε έρευνα αγοράς και μετά κατέληγε και έδινε πάντα λίγα χρήματα, μέχρι 60 ευρώ, αγοράζοντας μόνο τα απαραίτητα. Πολύ μικρό ποσοστό καταναλωτών αγόραζε και κάτι παραπάνω, ποσοστό που ίσως έφτανε στο 20%».
Η Αναστασία Παπαλάμπρου σημείωσε πως «η περίοδος των εκπτώσεων στα παιδικά είδη πήγε καλά. Ο κόσμος δεν έφυγε από την πόλη και φάνηκε. Από Δευτέρα έως και την Παρασκευή το πρωί είχαμε δουλειά σε σταθερό ρυθμό. Θεωρώ πως η αγορά και ειδικότερα ο κλάδος των παιδικών ρούχων κινήθηκε καλά, διότι το διάστημα αυτό έχει πολλές βαπτίσεις, γεννήσεις, αλλά και γενικότερα το παιδί δεν μπορεί να το αφήσεις έτσι, διότι μεγαλώνει και χρειάζεται ρούχα. Όμως παρά το γεγονός ότι οι εκπτώσεις βοήθησαν τους καταναλωτές, οι περισσότεροι ψώνιζαν τα απαραίτητα ή για να βγάλουν τις υποχρεώσεις τους».
Ο Κωνσταντίνος Τσακανίκας σχολίασε ότι «ο κόσμος παραπονούνταν γιατί δεν είχε χρήματα. Η κίνηση όμως ήταν σταθερή σε σύγκριση με πρόπερσι. Πέρσι ήταν πολύ κακή χρονιά λόγω capital controls. Ψώνιζαν κυρίως μπλούζες, πουκάμισα, παντελόνια, όχι τόσο πολύ κοστούμια. Η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών ψώνιζε τα απολύτως απαραίτητα».
Ο Κωνσταντίνος Σπαθούλας ανέφερε πως «οι εκπτώσεις είναι παραδοσιακός θεσμός που περιμένει όλος ο κόσμος, οι καταναλωτές και οι έμποροι. Φέτος τα πράγματα είχαν μια μικρή σταθερότητα, χωρίς να σημαίνει κάτι αυτό. Σταθήκαμε όρθιοι. Δεν έδινε κανείς περισσότερα χρήματα, έψαχναν για ποιότητα και καλή τιμή μέσα από καλά εμπορεύματα και όχι τα φθηνά. Πιστεύω καταφέραμε να έχουμε καλές τιμές και ποιοτικά προϊόντα, αλλά αυτό είναι στην «καμπούρα» μας. Αγόραζαν τα απολύτως απαραίτητα μόνο».
Ο Βασίλης Λανάρας δήλωσε ότι «σε σχέση με πέρσι η αγορά στις εκπτώσεις ήταν πεσμένη. Οι καταναλωτές δεν αγόραζαν κάτι παραπάνω από αυτό που είχαν ανάγκη. Η εβδομάδα πριν της Παναγιάς ήταν πολύ δύσκολη. Κατά τις πρώτες μέρες των εκπτώσεων «έφυγαν» ρούχα που ήδη είχαν «τσεκάρει» οι καταναλωτές από νωρίτερα. Αυτό όμως δεν επαναλήφθηκε. Ευελπιστούμε να στηρίξει ο κόσμος τα μαγαζιά μας. Εμείς με την σειρά μας κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε».
Κων/νος Χονδρός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου