του Σωκράτη Στέλλιου
Λίγους μήνες προτού η Ιόνια Οδός αλλάξει την ζωή μας και ήδη αρκετοί έχουν συνειδητοποιήσει τις αλλαγές που θα φέρει ο σχεδιασμός για την περιοχή μας. Σαφώς και όλη η Δυτ. Ελλάδα θα αποκτήσει αναπτυξιακές προοπτικές καθώς η μετάβαση από και προς αυτή θα γίνει πολύ
ευκολότερη, όπως πολλές φορές έχουμε αναφέρει.
Μολονότι όμως φαίνονται πολλά πράγματα ευοίωνα ο δρόμος που ήδη είναι ορατός στην τελική του μορφή, αποδεικνύει ότι το Μεσολόγγι απομονώνεται.
Και εξηγούμαι. Η πόλη των 20.000 κατοίκων που διαθέτει λιμάνι και Μαρίνα θα έχει μόνο έναν κόμβο! Θα βρίσκεται αρκετά μακριά απ’ αυτή, στο ύψος της Ζεστής, 6 χλμ. από το κέντρο της.
Όσοι κατευθύνονται από / προς την Αθήνα ας πούμε ότι θα κάνουν αυτά τα χιλιόμετρα για να βγουν στην εθνική οδό καθυστερώντας κάμποσο. Τι γίνεται όμως με όσους κατευθύνονται από / προς Γιάννενα;
Όποιος έρχεται θα πρέπει να βγει στο Χαλίκι και να κάνει 15 χιλιόμετρα για να μπει στο Μεσολόγγι, όσα και η γειτονική πόλη του Αγρινίου που έχει ξεσηκωθεί για να φτιαχτεί νέα σύνδεση για να κερδίσει - αν κερδίσει - κάτι ελάχιστο. Ενώ αυτοί που πηγαίνουν προς Γιάννενα ή θα πρέπει να πάνε μέχρι το Χαλίκι ή να στραφούν 6-7 χλμ. ανατολικά και να κάνουν άλλα τόσα για να φτάσουν στο ύψος του Μεσολογγίου!
Η πρόβλεψη για το Μεσολόγγι ήταν τραγική. Στο παρελθόν υπήρξαν κάποιες, λίγες φωνές, που ασχολήθηκαν και κατάλαβαν το πρόβλημα που παρουσιάζεται. Π.χ. στις 14-2-2015 ο Θ. Μυλωνάς το είχε αναδείξει σε όλη την διάστασή του. Παράλληλα είχε τεθεί σε ένα από τα παλιότερα δημοτικά συμβούλια, αλλά οι διοικούντες τότε την πόλη αγρόν ηγόραζαν και το ξεπέρασαν αρνούμενοι να ασχοληθούν.
Εάν ήταν να γίνει ένας κόμβος αυτός έπρεπε να ήταν στην Αγριλιά, στη μέση της πόλης.Μάλιστα, κοντά στο σημείο αυτό έγινε ανισόπεδη γέφυρα που θα μπορούσε να αποτελεί τον κεντρικό κόμβο. Ή διαφορετικά στο "Χαλαζιά" να γίνει ένας δεύτερος κόμβος για να εξυπηρετούνται όσοι είναι δυτικά. Και βέβαια αυτός ο κόμβος να ενώνεται με την περιμετρική και το λιμάνι.
Το Μεσολόγγι, εάν δεν αλλάξει κάτι έστω την τελευταία στιγμή, θα αντιμετωπίσει ένα τεράστιο πρόβλημα λειτουργικής σημασίας. Οι εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες από τα βόρεια που κατευθύνονται προς την Ελλάδα το καλοκαίρι δεν θα έχουν κίνητρο να μπουν έστω και για λίγο.
Από την Μαρίνα θα χρειάζονται 10 χλμ. για να προσεγγίσει κανείς την Ιόνια ενώ πολλοί Μεσολογγίτες θα μπαίνουν για τα Γιάννενα από το Χαλίκι!
Έστω και την ύστατη ώρα πρέπει να απαιτηθεί να γίνει τουλάχιστον μια δεύτερη έξοδος στο Χαλαζιά. Σε μικρά χωριά με πιέσεις παραγόντων ή των δημοτικών αρχών οι είσοδοι / έξοδοι βγαίνουν ακριβώς δίπλα τους. Στην πρωτεύουσα της αδιαφορίας και του ωχαδελφισμού όπου όλα αντιμετωπίζονται επιδερμικά για τα μεγάλα θέματα υπάρχει η ίδια στάση και τακτική: Αφήνουμε τους άλλους να αποφασίζουν για εμάς.
Τι λέει λοιπόν η δημοτική αρχή, θα το παλέψει έστω και τώρα; Θα απαιτήσει από το υπουργείο να μην αποκλειστεί το Μεσολόγγι από το μεγάλο αναπτυξιακό έργο;
http://www.aixmi-news.gr/
Λίγους μήνες προτού η Ιόνια Οδός αλλάξει την ζωή μας και ήδη αρκετοί έχουν συνειδητοποιήσει τις αλλαγές που θα φέρει ο σχεδιασμός για την περιοχή μας. Σαφώς και όλη η Δυτ. Ελλάδα θα αποκτήσει αναπτυξιακές προοπτικές καθώς η μετάβαση από και προς αυτή θα γίνει πολύ
ευκολότερη, όπως πολλές φορές έχουμε αναφέρει.
Μολονότι όμως φαίνονται πολλά πράγματα ευοίωνα ο δρόμος που ήδη είναι ορατός στην τελική του μορφή, αποδεικνύει ότι το Μεσολόγγι απομονώνεται.
Και εξηγούμαι. Η πόλη των 20.000 κατοίκων που διαθέτει λιμάνι και Μαρίνα θα έχει μόνο έναν κόμβο! Θα βρίσκεται αρκετά μακριά απ’ αυτή, στο ύψος της Ζεστής, 6 χλμ. από το κέντρο της.
Όσοι κατευθύνονται από / προς την Αθήνα ας πούμε ότι θα κάνουν αυτά τα χιλιόμετρα για να βγουν στην εθνική οδό καθυστερώντας κάμποσο. Τι γίνεται όμως με όσους κατευθύνονται από / προς Γιάννενα;
Όποιος έρχεται θα πρέπει να βγει στο Χαλίκι και να κάνει 15 χιλιόμετρα για να μπει στο Μεσολόγγι, όσα και η γειτονική πόλη του Αγρινίου που έχει ξεσηκωθεί για να φτιαχτεί νέα σύνδεση για να κερδίσει - αν κερδίσει - κάτι ελάχιστο. Ενώ αυτοί που πηγαίνουν προς Γιάννενα ή θα πρέπει να πάνε μέχρι το Χαλίκι ή να στραφούν 6-7 χλμ. ανατολικά και να κάνουν άλλα τόσα για να φτάσουν στο ύψος του Μεσολογγίου!
Η πρόβλεψη για το Μεσολόγγι ήταν τραγική. Στο παρελθόν υπήρξαν κάποιες, λίγες φωνές, που ασχολήθηκαν και κατάλαβαν το πρόβλημα που παρουσιάζεται. Π.χ. στις 14-2-2015 ο Θ. Μυλωνάς το είχε αναδείξει σε όλη την διάστασή του. Παράλληλα είχε τεθεί σε ένα από τα παλιότερα δημοτικά συμβούλια, αλλά οι διοικούντες τότε την πόλη αγρόν ηγόραζαν και το ξεπέρασαν αρνούμενοι να ασχοληθούν.
Εάν ήταν να γίνει ένας κόμβος αυτός έπρεπε να ήταν στην Αγριλιά, στη μέση της πόλης.Μάλιστα, κοντά στο σημείο αυτό έγινε ανισόπεδη γέφυρα που θα μπορούσε να αποτελεί τον κεντρικό κόμβο. Ή διαφορετικά στο "Χαλαζιά" να γίνει ένας δεύτερος κόμβος για να εξυπηρετούνται όσοι είναι δυτικά. Και βέβαια αυτός ο κόμβος να ενώνεται με την περιμετρική και το λιμάνι.
Το Μεσολόγγι, εάν δεν αλλάξει κάτι έστω την τελευταία στιγμή, θα αντιμετωπίσει ένα τεράστιο πρόβλημα λειτουργικής σημασίας. Οι εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες από τα βόρεια που κατευθύνονται προς την Ελλάδα το καλοκαίρι δεν θα έχουν κίνητρο να μπουν έστω και για λίγο.
Από την Μαρίνα θα χρειάζονται 10 χλμ. για να προσεγγίσει κανείς την Ιόνια ενώ πολλοί Μεσολογγίτες θα μπαίνουν για τα Γιάννενα από το Χαλίκι!
Έστω και την ύστατη ώρα πρέπει να απαιτηθεί να γίνει τουλάχιστον μια δεύτερη έξοδος στο Χαλαζιά. Σε μικρά χωριά με πιέσεις παραγόντων ή των δημοτικών αρχών οι είσοδοι / έξοδοι βγαίνουν ακριβώς δίπλα τους. Στην πρωτεύουσα της αδιαφορίας και του ωχαδελφισμού όπου όλα αντιμετωπίζονται επιδερμικά για τα μεγάλα θέματα υπάρχει η ίδια στάση και τακτική: Αφήνουμε τους άλλους να αποφασίζουν για εμάς.
Τι λέει λοιπόν η δημοτική αρχή, θα το παλέψει έστω και τώρα; Θα απαιτήσει από το υπουργείο να μην αποκλειστεί το Μεσολόγγι από το μεγάλο αναπτυξιακό έργο;
http://www.aixmi-news.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου